شناسهٔ خبر: 67766069 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: تقریب | لینک خبر

اردوغان: نامشروع بودن اشغالگری اسرائیل باید یک بیداری بین‌المللی ایجاد کند

رئیس‌جمهور ترکیه ابراز امیدواری کرد که نظر مشورتی دیوان بین‌المللی دادگستری که اشغال سرزمین‌های فلسطینی توسط اسرائیل را غیرقانونی می‌داند، موجب بیداری جامعه بین‌المللی شود.

صاحب‌خبر - به گزارش حوزه بین‌الملل خبرگزاری تقریب، رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهور ترکیه در گفت‌وگو با خبرنگاران توضیح داد که دیوان بین‌المللی دادگستری، اسرائیل را اشغالگر سرزمین فلسطین می‌داند و خواستار پایان دادن به اشغالگری شده است.
 
وی افزود: دیوان بین‌المللی دادگستری حکم پرداخت غرامت توسط اسرائیل را صادر کرده؛ اما هنوز میزان آن اعلام نشده است.

اردوغان تاکیدکرد: اسرائیل تاکنون هیچ یک از تصمیمات دیوان بین‌المللی دادگستری را اجرا نکرده، زیرا غرب به ویژه ایالات متحده، در کنار آن ایستاده است.

وی افزود: اسرائیل باید برای جنایات خود مجازات شود و باید این مجازات یک عبرت بازدارنده برای هر کسی باشد که به خود اجازه می‌دهد، مرتکب چنین ظلم‌هایی شود.

رئیس جمهور ترکیه ابراز امیدواری کرد که این حکم و احکام قبلی صادر شده که اسرائیل هیچ یک از آنها را اجرا نکرده، این هدف را محقق کنند.

وی با بیان این که ما نباید به رنج ملت فلسطین عادت کرده و وضعیت آنها را طبیعی تلقی کنیم، ادامه داد: ما باید صدای خود را هر روز بلندتر از دیروز کنیم. این تکلیف انسانی ما و دِینی است که تاریخ برعهده ما قرار داده است

اردوغان گفت: هر موضعی که ما اتخاذ کنیم با نکنیم در تاریخ ثبت خواهد شد و من بار دیگر از همه می‌خواهم که در سمت درست تاریخ بایستند.

انتهای پیام/
 

نظر شما