شناسهٔ خبر: 67766045 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: فردا | لینک خبر

خبر داغ عصرگاهی یکشنبه ۳۱ تیر درباره حقوق بازنشستگان | متوسط حقوق پرداختی این گروه از بازنشستگان ۲۰ میلیون شد

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح گفت: در این دوره اختصاص ده درصد از سهمیه جذب وزارت دفاع به جذب نخبگان را داشتیم و افزایش میانگین حقوق و مزایای بازنشستگان نیروهای مسلح رشد دوبرابری داشته و میانگین حقوق بازنشستگان بین ۱۸ تا ۲۰ میلیون شده است.

صاحب‌خبر -

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح گفت: در این دوره اختصاص ده درصد از سهمیه جذب وزارت دفاع به جذب نخبگان را داشتیم و افزایش میانگین حقوق و مزایای بازنشستگان نیروهای مسلح رشد دوبرابری داشته و میانگین حقوق بازنشستگان بین ۱۸ تا ۲۰ میلیون شده است.

امیر آشتیانی وزیر دفاع و پشتیبانی از نیروهای مسلح در جلسه هیات دولت با ارائه گزارشی از عملکرد وزارتخانه خود گفت: وزرات دفاع در اکثر شاخص‌های عملکردی در سی و سه ماه اخیر رشد جهشی داشته است که برخی از آن‌ها را بنده اشاره می‌کنم؛ در میزان تولیدات تسلیحات و تجهیزات و سامانه‌های دفاعی و ارائه خدمات با هدف پشتیبانی از نیروهای مسلح رشد دوبرابری داشتیم و در میزان صادرات محصولات و خدمات نظامی رشد سه برابری داشتیم.

وی با بیان اینکه در توسعه دیپلماسی دفاعی و ارتقا نقش وزارت دفاع در حوزه‌های منطقه‌ای و بین المللی، وزرات دفاع عملکرد قابل قبولی داشته است، گفت: تعداد شرکت‌های خصوصی همکار با وزرات دفاع از ۵۷۰۰ شرکت به ۷۵۰۰ شرکت افزایش پیدا کرده است. ارزش ریالی حجم همکاری با شرکت‌های خصوصی در تولید محصولات و خدماتی رفاهی ۴.۵ برابر افزایش داشت و از ۳۲ همت به ۱۴۷ همت رشد پیدا کرده است.

وزیر دفاع یادآور شد: بالغ بر ۶۰ درصد از عملکرد تولیدی و خدماتی وزرات دفاع در همکاری با شرکت‌های بخش خصوصی انجام می‌شود که به اشتغال و رونق تولید کشور کمک کرده ‌است تعداد شرکت‌های همکار دانش‌بنیان ما از ۸۰۰ شرکت به ۱۳۰۰ شرکت افزایش یافته است و رشد ۳.۵ برابری داشته است.

امیر آشتیانی عنوان کرد: در حجم ‌همکاری‌ها با شرکت‌های دانش بنیان تلاش زیادی صورت گرفته است. در حوزه‌های دیگر در اخذ سند مالیکت املاک و اراضی نیروهای مسلح با اخد ۲۶ هزار سند مالیک تک برگی به مساحت ۳۰۹ هزار هکتار رشد ۱۹ برابری داشته است. اختصاص ده درصد از سهمیه جذب وزارت دفاع به جذب نخبگان را داشتیم و افزایش میانگین حقوق و مزایای بازنشستگان نیروهای مسلح رشد دوبرابری داشته و میانگین حقوق بازنشستگان بین ۱۸ تا ۲۰ میلیون شده است.

وی عنوان کرد: کمک معیشت سرانه رزمندگان رشد ۵۰.۵ برابری داشته است. تعداد مراکز برخط درمان به خانواده‌های شاغلین و بازنشستگان نیروهای مسلح‌ هم رشد سه برابری داشته است. در کسب رتبه برتر جشواره ها به ویژه جشواره شهید رجایی دو سال پیاپی رتبه‌های بالایی داشتیم.

آشتیانی پرتاب موفق موشک ماهواره بر سیمرغ و تزریق همزمان سه ماهواره در مدار، پرتاب تحقیقاتی ماهواره بر ذوالجناح، پرتاب موفقیت آمیز زیرمداری کاوشکر فضای سامان، طراحی و ساخت موشک خرمشهر ۴ و ابومهدی و دستیابی به قابلیت نقطه زنی محصولات موشکی، ساخت و تحویل سامانه پدفندی هوایی ۱۵ خرداد و سامانه‌های پدافندی مرصاد و آرمان که امکان درگیری همزمان با چند هدف را دارند، طراحی و ساخت پهباد راهبردی مهاجر ۱۰، آزمایش پروازی موفق هواپیمای ترابری سیمرغ برای اولین بار، آزمایش پروازی موفق هواپیمای جت آموزشی یاسین که مشکل عمد ای از مجموعه آموزشی را حل کرد، تکمیل و بهره برداری از ناوشکن دنا، توسعه سامانه های کشف و شناسایی و مقابله با اهداف ارتفاع پست و موشک های کروز را از جمله اقدامات وزارت دفاع در دولت سیزدهم اعلام کرد.

وی واگذاری ۱۴۷۹ هکتار اراضی مازاد نیروهای مسلح در ۳۱ استان کشور برای ساخت مسکن، ارایه خدمات رایگان به جامعه ۵۷۰ هزارنفری جانبازان، تسویه بدهی انباشته شده نیروهای مسلح به شرکت‌های آب و برق و مخابرات و اجرای طرح جهش تولید و صادرات و هدفمندسازی، پرداخت کارانه کارکنان مجموعه وزارت دفاع حسب ارزیابی عملکرد طی دوسال اخیر را نیز از دیگر اقدمات وزارت دفاع عنوان کرد./ایلنا

نظر شما