شناسهٔ خبر: 67764164 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: فردا | لینک خبر

حسینی‌پور: ۲۸۳ لایحه دولت سیزدهم به مجلس ارائه شد

سرپرست معاونت پارلمانی رئیس جمهور گفت: در دولت دوازدهم در چهار سال ۲۲۰ فقره لایحه داشتیم و در سه سال گذشته ۲۸۳ فقره لایحه به مجلس شورای اسلامی ارائه شد.

صاحب‌خبر -

سید محمود حسینی‌پور سرپرست پارلمانی رئیس جمهور در جلسه هیات دولت گزارشی از عملکرد معاونت متبوعش پرداخت و با بیان اینکه یکی از مهمترین وظایف دولت برای پیشرفت امور، تعامل با مجلس شورای اسلامی است، گفت: در طول این سه سال تعامل سازنده و کارشناسانه با مجلس در حوزه تقنین و نظارت با حفظ اصول حاکم بر استقلال قوا انجام شد.

وی افزود: در سه سال گذشته ۲۸۳ فقره لایحه را به مجلس ارائه کرده ایم که در این ۳۴ ماه دولت توانست بسیاری از این لوایح را به نتیجه برساند.

سرپرست معاونت پارلمانی رئیس جمهور خاطرنشان کرد: از سوی دیگر شاهد حضور کم‌سابقه نمایندگان دولتی و دستگاه‌های اجرایی در نظرات کارشناسی در کمیسیون‌های مجلس بودیم.   درخصوص طرح‌ها و لوایح از سال ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲، دو هزار و ۲۴۲ مسئول دولتی در کمیسیون‌های مجلس حضور پیدا کردند و توضیحات لازم را ارائه کردند.

حسینی‌پور افزود: برگزاری نشست‌های علمی در راستای ترویج و ارتقای دانش پارلمانی در دو بخش تقنین و نظارت هم با ۲۹ نشست انجام شد.

وی اظهار کرد: همچنین شاهد برگزاری نشست‌های تخصصی به منظور استفاده از ظرفیت‌های علمی و کارشناسی صاحب نظران دستگاه‌های اجرایی پیرامون طرح‌ها و لوایح بودیم که در این راستا ۲۵ نشست تشکیل شد.

سرپرست معاونت پارلمانی رئیس‌جمهور با اشاره به حضور اعضای کابینه در مجلس، افزود: ۱۳۳ جلسه در طول این سه سال در راستای رسالت و ماموریت‌های مرتبط با حضور اعضای کابینه در مجلس انجام شد. ۵۹۷ حضور در طول این سه سال  از سوی وزرا و معاونین رئیس جمهور در کمیسیون‌های مجلس انجام شد.

حسینی پور به تعامل بین قوا اشاره کرد و گفت: شکل‌گیری تعامل دوجانبه و انعقاد تفاهم‌نامه همکاری بین معاونت امور مجلس و مرکز پژوهش‌های مجلس برای اولین بار این اتفاق افتاد. راه‌اندازی نظام جامع نظارت ارزیابی سالانه، ساختار و عملکرد شبکه پارلمانی دستگاه‌های اجرایی هم کار مهمی بود که صورت گرفت.

وی با بیان اینکه تامین نظر دولت در روند تصویب لوایح و طرح‌ها، یک اقدام استثنایی بود اظهار کرد: تعامل سازنده و موثر در پاسخگویی دولت نسبت به اقنای نمایندگان شکل گرفت و از ۶ هزار سوال ثبت شده، ۹۸.۵ درصد آن مختومه شد و فقط ۹ سوال با عدم اقنای نمایندگان مواجه شد که در طول این مدت بی‌سابقه بود.

ایرنا

نظر شما