شناسهٔ خبر: 67762072 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

شناسایی ۳۷محله شهری با بافت ناکارآمد در لرستان

استاندار لرستان از وجود ۳۷ محله با بافت ناکارآمد شهری در این استان خبر داد و از کوتاهی ستاد رسمی بازآفرینی کشور برای سفر به لرستان انتقاد کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از خرم‌آباد، ابوطالب شفقت ظهر امروز در جلسه قرارگاه پهنه‌ای لرستان با محوریت تعیین‌تکلیف محله‌های حاشیه‌نشین در سالن جلسات استانداری گفت: سه سال از سیاست‌گذاری برای شتاب‌دهی به احیای بافت‌های فرسوده و بازآفرینی شهری گذشته‌است و فعالیت عمده‌ای انجام نشده‌است.

وی با بیان اینکه اشتغال در اماکن حاشیه‌ای اشتغال وجود ندارد، افزود: آلودگی‌ها در این منطقه زیاد است و فضاهای سبز، ورزشی، فرهنگی و مبلمان شهری وضعیت مناسبی ندارد.

استاندار لرستان عنوان کرد: در بازدیدهایی که از برخی مناطق شهر خرم‌آبادت همچون فلک‌الدین و اسدآبادی داشتیم بازآفرینی شهری ضعیفی را مشاهده کردیم.

شفقت با اعلام اینکه محور اصلی کار بازآفرینی شهری اداره راه‌وشهرسازی است، ادامه داد: بقیه دستگاه‌های اجرایی نیز باید کمک کنند و تسهیلگر باشند.

استاندار لرستان ادامه داد: باید بافت‌های برخی مناطق شهر خرم‌آباد را از حالت نامطلوب خارج کنیم، زیرا شرایط مناسب شهرنشینی و زیست مناسبی بر این مناطق حاکم نیست.

شفقت تأکید کرد: به مباحث فرهنگی در مناطق حاشیه‌ای لرستان کمتر توجه شده‌است و غالب افراد از روستاها به این مناطق مهاجرت کرده‌اند و باید مناطق حاشیه‌ای را سروسامان داد.

وی ضمن گلایه از ستاد رسمی بازآفرینی کشور ادامه داد: در ابتدای ورود به لرستان از این ستاد درخواست کردیم که برای بررسی مشکلات به این استان سفر کنند اما کوتاهی کرده‌اند.

استاندار لرستان با تأکید بر اینکه بنیاد مسکن باید بتواند روستاها را آبادتر کند تا اهالی دوباره به روستاها مهاجرت کنند، توضیح داد: باید با مشارکت مردم کارها را پیش برد و از ابتکارات و خلاقیت‌های آن‌ها در این زمینه بهره‌مند شد.

شفقت اذعان کرد: استفاده از ظرفیت بسیج سازندگی و سازمان‌های مردم‌نهاد ضروری است تا محیط‌زیست بهتری برای مردم این مناطق ایجاد شود.

وی افزود: فرمانداران برای برون‌رفت از وضعیت حاشیه‌نشینی در لرستان باید به‌صورت مستمر تشکیل جلسه بدهند و ابتکارات هر شهرستان را برای بهره‌مندی سایر شهرستان‌ها در جلسات قرارگاه مطرح کرد.

استاندار لرستان با اشاره به اینکه در مسائل اجتماعی همه شخصیت‌ها، ائمه‌جمعه، خیّران و مردم باید نقش‌آفرینی داشته باشند، عنوان کرد: این نگاه که دولت باید همه مسائل را رفع کند پذیرفتنی نیست و باید روح کارآفرینی را در جامعه تزریق کنیم.

شفقت با اشاره به لزوم تشکیل دو جلسه کمیسیون ماده پنج و زیربنایی و همچنین ستاد بازآفرینی شهری ظرف 15 روز آینده بیان کرد: همه مسائل مرتبط در این زمینه باید به معاونت عمرانی و  راه‌وشهرسازی ارسال و بررسی شود تا بتوانیم تصمیم‌گیری عمومی و شهر‌به‌شهر تعیین‌تکلیف کنیم.

وی با اشاره به برخی ناهماهنگی دستگاه‌های اجرایی مختلف لرستان در بازآفرینی شهری خاطرنشان کرد: اگر دستگاه‌های نظارتی و اجرایی خود را موظف به توسعه می‌دانند باید با هم هماهنگ باشند.

انتهای پیام/ 645

نظر شما