شناسهٔ خبر: 67759222 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: اقتصاد نیوز | لینک خبر

علت تاخیر دیدار نمایندگان مجلس دوازدهم با رهبر انقلاب مشخص شد

اقتصادنیوز:‌ سخنگوی هیات رئیسه مجلس درباره علت به تاخیر افتادن دیدار نمایندگان مجلس دوازدهم با رهبر انقلاب توضیح داد.

صاحب‌خبر -

حجت الاسلام علیرضا سلیمی درباره علت تاخیر دیدار نمایندگان مجلس دوازدهم با رهبر معظم انقلاب، بیان کرد: در همه دوره ها در ابتدای مجلس دو اتفاق مهم می افتد. اتفاق اول پیام مقام معظم رهبری به مجلس است که در آغازین روز مجلس شورای اسلامی رقم می خورد. سپس بعد از انتخاب هیات رئیسه مجلس که معمولا در دومین روز آغاز به کار مجلس می باشد، نمایندگان به دیدار مقام معظم رهبری می روند.

وی در ادامه اظهار کرد: در این دوره اتفاقاتی رخ داد؛ از یک سو شاهد شهادت آیت الله رئیسی و همراهان عزیز ایشان بودیم که موجب شد کشور در هاله ای از غم و اندوه فرو برود. از سوی دیگر موضوعات دیگری به دنبال آن رقم خورد که موجب شد این دیدار با تاخیر همراه شود.

خبر مرتبط
آغاز دیدار نمایندگان مجلس دوازدهم با رهبر انقلاب+ فیلم

اقتصادنیوز: رهبر انقلاب برای دیدار با رئیس و نمایندگان دوره‌ دوازدهم مجلس شورای اسلامی وارد حسینیه امام خمینی (ره) شدند.

سخنگوی هیات رییسه مجلس گفت: البته من این نکته را بگویم علی رغم اینکه ما در زمان شهادت آیت الله رئیسی، رئیس جمهور نداشتیم و مجلس خبرگان رهبری نیز شروع به کار نکرده بود و مجلس شورای اسلامی نیز هنوز شروع نشده بود، همه این مسائل مانعی نشد که امور دولت متوقف شود یا مجلس خبرگان و مجلس شورای اسلامی به موقع تشکیل نگردد.

وی با بیان اینکه همچنین با توجه به بحث انتخابات زودرس ریاست جمهوری دیدار نمایندگان با رهبر معظم انقلاب به امروز موکول شد، تصریح کرد: نمایندگان بسیار مشتاق این دیدار بودند و این مدت پیوسته پی‌جویی می‌کردند که این دیدار چه زمانی خواهد بود.

سلیمی گفت: معمولا این دیدار به خصوص دیدار نخستین در کنار دیدار سالانه نمایندگان مجلس با مقام معظم رهبری بسیار اهمیت دارد. رهنمودهای مقام معظم رهبری نقشه راه مجلس در چهار سال آینده را ترسیم می کند. نکات ارزنده ای که رهبری می فرمایند علاوه بر اینکه نقشه راه را مشخص می کند، برای صیانت از مجلس و نمایندگان تاثیر فوق العاده ای خواهد داشت.

وی در ادامه تاکید کرد: لازم است این نکته را به صراحت عرض کنم که باتوجه به پیامی که حضرت آقا در روز آغازین مجلس دوازدهم به مجلس ابلاغ کردند، مجلس دوازدهم به دنبال این بوده تا یک مجلس تراز باشد و در کشور آرامش ایجاد کند. مجلس خود منشاء تلاطم در فضای اجتماعی و سیاسی کشور نشود. البته این بدان معنا نیست که مجلس در حوزه نظارت کارهای خود را تعطیل کند، در عین اینکه مجلس در حوزه نظارت فعالیت خود را به شکل جدی دنبال خواهد کرد اما در یک فضای اخلاقی و کارشناسی مجلس امور را پیگیری خواهد کرد.

سلیمی افزود: از سوی دیگر از آنجا که مقام معظم رهبری امسال را سال جهش تولید نامگذاری کردند، مجلس اولویت های خود را در این راستا مشخص کرده و ان‌شاءالله با جدیت در پیگیری شعار سال و سرعت بخشی به پیشرفت کشور وظایف خود را انجام خواهد داد. همه مشتاق هستیم از رهنمودهای حضرت آقا در دیدار امروز استفاده کنیم.

 

 

نظر شما