شناسهٔ خبر: 67759116 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

شناسايي 1830 شهيد غريب در کشور

صاحب‌خبر -
شناسايي 1830 شهيد غريب در کشور
خبرگزاری آریا - دبیر کنگره ملی شهدای غریب گفت: 1830 شهید غریب دوران هشت سال دفاع مقدس در کشور شناسایی شدند که از این تعداد اطلاعات 1137 شهید در دسترس است.

به گزارش «ایثار»، محمدجواد زمردیان در جلسه شورای ترویج و توسعه فرهنگ ایثار و شهادت استان زنجان، اظهار کرد: براساس برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده هر ماه شاهد بزرگداشت مقام شهدای غریب در استان‌ها خواهیم بود.
وی با بیان اینکه هنرمندان اگر آثاری از جمله داستان، فیلمنامه، پادکست، موشن‌گرافی و کلیپ در موضوع شهدای غریب دارند به دبیرخانه کنگره ارسال کنند، گفت: هدف از برگزاری کنگره شهدای غریب، جبران کم‌کاری‌های انجام‌شده در طول سال‌ها در حوزه گردآوری آثار و معرفی وقایع دوران اسارت بویژه معرفی شهیدان مظلوم آن دوران است.
دبیر کنگره ملی شهدای غریب با بیان اینکه امروز مقارن با سالروز رجعت پیکر برخی شهدا به کشور و بزرگترین تشییع پیکرهای مطهر شهدا در سال‌های دفاع مقدس است، ادامه داد: بازگشت پیکر شهدا تحت عنوان شهدای غریب انجام شد که به دست دشمن به اسارت درآمدند و بر اثر شکنجه‌ها و رسیدگی نشدن به آنها شهید شدند.
وی در ادامه با بیان اینکه استان زنجان 11 شهید غریب دارد که از این تعداد اطلاعات و مستندات 8 شهید گردآوری و به دنبال گردآوری مستندات مابقی شهدا نیز هستیم، افزود: به مناسبت 34‌مین سالروز بازگشت آزادگان به کشور 34 عنوان برنامه برای پاسداشت مقام و منزلت شهدای غریب در نظر گرفته‌ایم که برگزاری اجلاسیه‌های استانی برای شهدای غریب از جمله این برنامه‌هاست.
زمردیان با بیان اینکه برای برگزاری اجلاسیه استانی شهدای غریب درخواست می‌شود که دستگاه‌های اجرایی همکاری‌های لازم را داشته باشند، افزود: برای شناخت شهدای غریب در هر استان از همه ظرفیت‌ها استفاده می‌کنیم که مردم بیش از پیش این شهدا را بشناسند.
دبیر کنگره شهدای غریب اسارت با یادآوری اینکه استان زنجان نشان داده است که در برگزاری برنامه‌های فرهنگی و مذهبی ید طولانی دارد، بیان داشت: با این نگاه امیدوارم شاهد یک برنامه خوب برای پاسداشت مقام و منزلت شهدای غریب استان زنجان باشیم.
انتهای پیام/

نظر شما