شناسهٔ خبر: 67758698 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: اقتصاد نیوز | لینک خبر

ورزشگاه‌های میزبان جام جهانی 2030 مشخص شدند؟/ از نیوکمپ تا برنابئو؛ رویای جذاب عاشقان فوتبال

اقتصادنیوز: سه کشور اسپانیا، مراکش و پرتغال به‌عنوان میزبانان جام جهانی 2030 از سوی فیفا اعلام شده‌اند که قرار است به طور مشترک این دوره از مسابقات را برگزار کنند. در این بین، اسپانیا به‌عنوانی یکی از میزبانان 11 استادیوم را کاندیدای میزبانی از مسابقات جام جهانی اعلام کرده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش اقتصادنیوز، از نیوکمپ تا برنابئو: ورزشگاه‌های نامزد اسپانیا برای جام جهانی 2030 هستند. فدراسیون سلطنتی فوتبال اسپانیا (RFEF) 11 استادیوم کاندیدای میزبانی مسابقات جام جهانی 2030 در اسپانیا را اعلام کرد. این تصمیم بخشی از پیشنهاد مشترک با مراکش و پرتغال، پس از دو سال مطالعه و آماده‌سازی است. به گزارش  bein sport، استادیوم‌های نامزدی که در مناقصه گنجانده شده‌اند عبارتند از آنوئتا (سن سباستین)، نیوکمپ (بارسلونا)، گرن کاناریا (لاس پالماس د گرن کاناریا)، لا کارتوجا (سویا)، لا روزالدا (مالاگا)، متروپولیتانو (مادرید)، نووا روماردا (ساراگوسا)، استادیوم  RCDE  ( بارسلونا کورنلا-ال پرات)، ریازور (لاکرونیا)، سن مامس (بیلبائو) و سانتیاگو برنابئو (مادرید).

هر میزبان چند ورزشگاه را معرفی می‌کند؟

با این حال، هر دو فدراسیون فوتبال مراکش و پرتغال تصمیم گرفته‌اند به قوانین فیفا پایبند باشند که حداکثر 20 سالن را تعیین می‌کند. در نتیجه اسپانیا 11 ورزشگاه، مراکش 6 ورزشگاه و پرتغال سه ورزشگاه خواهد داشت. در تعیین محل برگزاری، یکسری معیارها، مطابق با الزامات مناقصه فیفا اعمال شد. این ارزیابی جنبه‌های فنی پروژه، ظرفیت عملیاتی، ساختار مالی و منابع شهرهای میزبان را علاوه بر رعایت الزامات اسنادی و قراردادی در نظر گرفت.

نظر شما