شناسهٔ خبر: 67755963 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: اقتصاد آنلاین | لینک خبر

برچسب‌ها بیشتر بخوانید نظر شما آخرین اخبار وبگردی

خریداران پیکان تا یک سال حق فروش ندارند

در پروژه «نیم قرن با اقتصاد ایران» تلاش بر این است تا از قبل اخبار و گزارش های اقتصادی به تصویر روشنی از وضعیت اقتصادی ایران دست پیدا کنیم.

صاحب‌خبر -

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از اقتصادنیوز، نگاه روندی این مزیت را دارد که تاثیر اقتصاد بر سایر موضوعات جامعه ایرانی و تاثیر گرفتن اقتصاد از آنها را بتوانیم در یک مجموعه تجزیه و تحلیل کنیم و همچنین پاسخ به چراهای وضعیت کنونی اقتصادی داشته باشیم. اکنونِ اقتصاد ما محصول تلاش ها و تصمیم گیری ها در دهه های گذشته است. امسال در این پروژه سال های ۱۳۹۴،۱۳۸۴،۱۳۷۴،۱۳۶۴،۱۳۵۴ از هر دهه انتخاب شده است.

در سال ۱۴۰۳، در «نیم‌قرن با اقتصاد ایران» با استفاده از اخبار و گزارش‌های روزنامه‌های «اطلاعات» و «دنیای اقتصاد» هر روز روایتی اختصاصی از اقتصاد ایران و جهان تقدیم مخاطبان می‌شود.

خریداران پیکان از این پس تا یک سال حق فروش و یا واگذاری اتومبیل خود را به دیگران ندارند. این اصل به عنوان یک شرط فروش در معاملات آینده نمایندگان ایران ناسیونال با مشتریان در اسناد مربوطه ذکر خواهد شد.
محمود خیامی، مدیرعامل کارخانجات صنعتی ایران ناسیونال در مورد مطلب فوق توضیح داد: چندی است که پیکان به علت کمبود عرضه در مقابل تقاضا که آن نیز علل مختلف دارد، عده‌ای از دلال‌ها برای معاملات پیکان بازار سیاه درست کردند.

به طوری که اتومبیل نو تحویلی کارخانه و نمایندگی‌ها را با ۵ تا ۷ هزار تومان گرانتر به دیگران واگذار می‌کردند.

کارخانه برای آنکه این بازار کاذب و سیاه را از بین ببرد و اتومبیل به قیمت رسمی آن در دسترس متقاضی واقعی که احتیاج به اتومبیل دارند قرار گیرد، تصمیم گرفته است مثل اتومبیل‌های آونجر، پیکا هم به شرط عدم فروش یا واگذاری یک ساله تحویل متقاضی شود.

این امر موجب خواهد شد که متقاضی واقعی به اتومبیل برشد و دلال سودجو از صحنه خارج گردد.

در اجرای انجام معاملات تهاتری بین ترکیه و ایران تاکنون بالغ بر ۳۰۰ هزار تن نفت کوره از پالایشگاه تبریز به ترکیه حمل شده و درآمد حاصل از فروش این محصول بالغ بر ۴۰ میلیون دلار بوده است.

همچنین قرارداد فروش بیش از ۳۰۰ هزار تن نفت کوره دیگر بین طرفین منعقد شده که در سال جاری به ترکیه حمل خواهد شد.

لاستیک مخصوص سواری‌های پراید و پژو ۴۰۵ و پژو ۵۰۴ در مجمع صنایع لاستیک کرمان تولید خواهد شد.

به گزارش اطلاعات، اخیرا لاستیک سواری پژو ۵۰۴ در صنایع لاستیک کرمان تولید آزمایشی شده و از نیمه دوم امسال تولید انبوه آن آغاز می‌شود. طبق این گزارش براساس برنامه تولید مجمع صنایع لاستیک کرمان از سال آینده لاستیک سواری‌های پراید و پژو ۴۰۵ نیز در این مجتمع با ظرفیت سالانه یکصد هزار حلقه لاستیک تولید خواهد شد.

همچنین میزان تولید لاستیک پیکان این مجتمع در نیمه دوم امسال به ۲۴ هزار حلقه افزایش خواهد یافت.

نظر شما