شناسهٔ خبر: 67754675 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

سرمربی تیم فوتسال سایپا:

در جذب بازیکن قانونی عمل کردیم/ ابتدای فصل همه تیم‌ها مدعی هستند

فریبا جلیل خانی

سرمربی نارنجی پوشان تهران معتقد است این باشگاه در جذب بازیکنان ملی پوش بر اساس قانون عمل کرده و از حالا هم به عنوان یکی از تیم‌های مدعی برای کسب جام قهرمانی در لیگ برتر برنامه دارد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، تورنمنت چهارجانبه فوتسال بانوان چین با حضور تیم‌های ایران، ازبکستان، ویتنام و چین از ۲۱ تیرماه آغاز شد و تیم ملی فوتسال کشورمان با کسب یک پیروزی مقابل چین میزبان، یک تساوی برابر ویتنام و یک شکست ناباورانه مقابل ازبکستان و در نهایت با قرار گرفتن در جایگاه سومی به کار خود در این مسابقات پایان داد. شاگردان فروزان سلیمانی در حالی این نتایج دور از ذهن را رقم زدن که انتظار می‌رفت تیم ملی ایران با توجه به سابقه قهرمانی در ۲ دوره از مسابقات قاره‌ای فوتسال بانوان نتیجه‌ای بهتر از سومی در بین چهار تیم را به دست آورد.

فاطمه شریف، مربی سابق تیم ملی فوتسال در گفت وگو با خبرنگار مهر درخصوص عملکرد تیم ملی ایران در تورنمنت چهارجانبه چین اظهار کرد: بهتر است کادر فنی در این رابطه نظرات خود را بیان کند اما من بشخصه معتقدم با توجه به اینکه تیم تغییرات زیادی داشت عدم هماهنگی در بین بازیکنان کاملا مشهود بود. اکثر گل‌هایی که متاسفانه دریافت کردیم بخاطر اشتباهات فردی و تیمی بود نه قدرت رقبایمان به همین خاطر نیاز است که تیم ملی کشورمان بازی‌های تدارکاتی بیشتری داشته باشد.

در جذب بازیکن قانونی عمل کردیم/ ابتدای فصل همه تیم‌ها مدعی هستند

مقابل ازبکستان باخت تاریخی را تجربه کردیم

وی افزود: درست است که بازیکن‌های جوان به تیم ملی اضافه شدند ولی در ما همه بازی‌ها دیدیم که کادر فنی مجددا از همان بازیکن‌های قدیمی و با تجربه بیشتر استفاده کرد و چون این بازیکن‌ها تایم زیادی را در زمین بودند خستگی باعث می‌شد دچار اشتباه شوند. تیم ملی ایران دو بار عنوان قهرمانی را در کارنامه دارد اما در این مسابقات ما در تاریخ فوتسال بانوان برابر ازبکستان هم متحمل به شکست شدیم.

مربی سابق تیم ملی تاکید کرد: تیم ملی ایران شخصیت قهرمانی دارد و در حال حاضر هم جزو مدعان به شمار می‌رود اما نیاز است که کارهای بیشتری در روند آماده سازی تیم انجام شود. در همه این سالها ما خودمان را صرفا به بازی‌های کافا محدود کردیم که هیچ آورده‌ای برای ما نداشت این درحالی است که اکثر رقبای ما با تغییر نسل درستی که ایجاد کردند الان تبدیل به رقبای سرسخت ما شدند.

سایپا باشگاه پرافتخاری است

شریف که به تازگی هدایت تیم سایپا را به عهده گرفته است با اشاره به سیاست گذاری باشگاه در فصل جدید رقابت‌های لیگ برتر بانوان گفت: سایپا جزو باشگاه‌های قدیمی و پر افتخار ورزش ایران است. این باشگاه در اکثر رشته‌هایی که فعالیت دارد چه در بخش بانوان و چه در بخش مردان همیشه جزو مدعیان اصلی قهرمانی بوده است. سال گذشته هم تیم والیبال بانوان سایپا موفق شد عنوان قهرمانی لیگ را به دست بیاورد در بخش فوتسال هم امسال مدعی قهرمانی خواهد بود.

سرمربی نارنجی پوشان تهران با بیان اینکه همه بازیکنان مد نظرم جذب تیم شدند؛ عنوان کرد: از زمانی که مذاکرات با سایپا شروع شد و در نهایت نیز تصمیم بر این شد که در فصل جدید سایپا را همراهی کنم لیست مد نظرم را به باشگاه ارائه دادم. خوشبختانه تا به امروز تمام بازیکنان مورد نظرم با توجه به نیاز تیم جذب شدند. همواره در هر تیمی که فعالیت کردم دنبال این بودم که ترکیبی از بازیکنان جوان و باتجربه را در کنار خودم داشته باشم.تیم سایپا برای این فصل هفت بازیکن با تجربه دارد و مابقی بازیکنان هم جوان‌هایی هستند که در طول یکی دو سال آینده حرف‌های زیادی برای گفتن خواهند داشت.

دیگر خبری از بازی‌های یکطرفه در لیگ نیست

شریف در پاسخ به این پرسش که فکر می‌کنید امسال چه تیم‌هایی مدعی اصلی قهرمانی خواهند بود؟ گفت: از زمانی که سوپر لیگ بانوان به لیگ برتر تغییر نام داده دو فصل گذشته و در این مدت تعداد تیم‌ها هر چند کم شده اما به کیفیت مسابقات اضافه شده است. نتیجه هیچ بازی دیگر مانند سابق از قبل مشخص نیست و از بازی‌های یکطرفه با گل‌های زیاد هم خبری نیست. همه این موارد را متاسفانه در سال‌های قبل شاهد بودیم که کیفیت مسابقات را کاهش می‌داد.

وی اضافه کرد: تا زمانی که مسابقات به صورت رسمی شروع نشود نمی‌توان خیلی جدی در مورد تیم‌های مدعی صحبت کرد. البته از حالا می‌توان پالایش نفت آبادان را یکی از مدعیان داصلی برشمرد. این تیم فصل قبل هم قهرمان شد و برای امسال هم تقریبا همان ترکیب فصل گذشته را حفظ کرده است. معتقدم همه تیم‌ها در ابتدای فصل به عنوان مدعی ظاهر می‌شوند و اکثر دنبال جام قهرمانی هستند ولی با گذشت چند هفته از مسابقات راحت‌تر می‌توان در این زمینه صحبت کرد.

در جذب بازیکن قانونی عمل کردیم/ ابتدای فصل همه تیم‌ها مدعی هستند

در جذب بازیکن قانونی جلو رفتیم

سرمربی تیم فوتسال بانوان سایپا در واکنش به حضور ستاره‌های پرشمار تیم ملی در جمع نارنجی پوشان گفت: طبق دستور العمل سازمان لیگ هر تیم محدودیتی برای جذب بازیکنان ملی پوش دارد. طبق این دستور العمل و بر اساس لیست تیم ملی در بازی‌های کافا در بهمن ۱۴۰۲ هر تیم می‌تواند چهار بازیکن و یک گلر ملی پوش را به خدمت بگیرد که ما همین طبق این قانون عمل کردیم. طبیعی است که وقتی افتخارآفرینان ملی یک کشور در تیمی حضور داشته باشند همه از آن تیم انتظار قهرمانی دارد. این انتظار قطعا کار ما را دشوار می کند با این حال ما تا لحظه آخر می‌جنگیم تا جام قهرمانی را به دست بیاوریم.

شریف در مورد خروج بازیکنان و مربیان فوتسال از این رشته و فعالیت در فوتبال اظهار کرد: متاسفانه AFC با عدم برگزاری جام باشگاه‌های آسیا و نداشتن هیچ برنامه برای تیم‌های جوانان و نوجوانان باعث شد خیلی از بازیکنان و مربیان با تجربه این رشته به فعالیت در فوتبال روی بیاورند. البته که رشد چشمگیر دستمزدها در فوتبال بانوان هم در این اتفاق بی‌تاثیر نبود.

فوتسال را رها نمی‌کنم

وی در پایان خاطر نشان کرد: اتفاق رخ داده متاسفانه خوشایند نیست و فوتسال بانوان از این ماجرا در آینده لطمه بزرگی را خواهد خورد. وقتی یک رشته ورزشی با منابع انسانی کم مواجه شود قطعا نمی‌توان آینده روشنی را هم برای آن متصور شد. خودم بشخصه برای فوتسال زحمت زیادی کشیدم تا حالا در این جایگاه و موقعیت هستم. برایم سخت است که بخواهم فوتسال را رها کنم و وارد رشته‌ای شوم که هیچ تجربه‌ای در آن ندارم.

نظر شما