شناسهٔ خبر: 67753989 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: رویدادایران | لینک خبر

افزایش قیمت لیر ترکیه و درهم امارات؛ بازار ارز تغییر فاز داد/ مالزی ستاره شرق آسیا شد افزایش قیمت لیر ترکیه و درهم امارات؛ بازار ارز تغییر فاز داد/ مالزی ستاره شرق آسیا شد

به گزارش اقتصادنیوز، قطار پیشرفت و توسعه کشورهای جهان در حوزه اقتصاد با سرعت بسیار بالایی در حال حرکت است و کشورهای شرق آسیا جزو سردرمداران این حوزه در جهان محسوب می شوند؛ مانند مالزی که بالاترین سرعت پیشرفت اقتصادی را تجربه کرده است. اقتصاد مالزی سریعترین رشد سه‌ماهه شش فصل اخیر خود را به ثبت

صاحب‌خبر -

به گزارش اقتصادنیوز، قطار پیشرفت و توسعه کشورهای جهان در حوزه اقتصاد با سرعت بسیار بالایی در حال حرکت است و کشورهای شرق آسیا جزو سردرمداران این حوزه در جهان محسوب می شوند؛ مانند مالزی که بالاترین سرعت پیشرفت اقتصادی را تجربه کرده است. اقتصاد مالزی سریعترین رشد سه‌ماهه شش فصل اخیر خود را به ثبت رساند تا نشان دهد بهبود اقتصاد این کشور باشد.

تولید ناخالص مالزی در سه ماهه آوریل تا ژوئن 5.8 درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد کرده که سریعترین رشد فصلی از فصل آخر سال 2022 و سریعتر از برآورد 5.1 درصدی بلومبرگ بوده است. به گزارش اکوایران، این عملکرد در حالی به ثبت رسید که اقتصاد مالزی در سه‌ماهه نخست امسال هم 4.2 درصد رشد را به ثبت رسانده بود. 

اقتصاد 400 میلیارد دلاری مالزی که در سال 2022 با رشد 8.7 درصدی سریعترین رشد را در میان کشورهای منطقه به ثبت رسانده بود؛ سال گذشته و در بحبوحه تقاضای جهانی ضعیف، رشد اقتصادی متوسطی را تجربه کرده بود. صندوق بین‌المللی پول انتظار دارد که تولید اقتصادی در این کشور از 3.7 درصد در سال 2023 به 4.4 درصد در سال میلادی جاری افزایش پیدا کند. حال که مروری بر آخرین وضعیت اقتصاد مالزی داشته ایم؛ نگاهی هم به آخرین قیمت ارز این کشور در بازار تهران خواهیم انداخت.

رینگیت مالزی

قیمت رینگیت مالزی امروز 30 تیر 1430

در نهایت هر رینگیت مالزی امروز در بازار ارز تهران 20 تومان گران شد و در پایان فعالیت معامله گران در عصر روز شنبه 30 تیر، 12310 تومان قیمت گذاری شد.

قیمت لیر ترکیه امروز

امروز قیمت لیر ترکیه در بازار بالا رفته است و با تجربه رشد 10 تومانی که داشت، 1740 تومان نرخ گذاری و خرید و فروش شد.

نرخ امروز درهم امارات در بازار

درهم امارات هم امروز به مانند ترکیه شیب صعودی قیمت را تجربه کرد و 15808 تومان قیمت خورد. هر درهم افزایش ارزش 94 تومانی را تجربه کرده است.

قیمت درهم امارات

قیمت امروز دینار عراق

امروز قیمت دینار عراق هم که همواره ثبات قیمت را تجربه کرده است، مسیری جز رنج را در پیش روی خود ندید و 44 تومان ارزش گذاری شد.

قیمت ریال عمان در بازار

ریال عمان هم امروز تسلیم جو افزایشی حاکم بر بازار ارز تهران شد و قیمت آن با رشد 890 تومانی، به 150240 تومان رسید.

نرخ برابری ریال عمان و دلار آمریکا هم امروز در بازار به 2.6 رسیده است.

ریال عمان

نرخ امروز منات آذربایجان

در میان همسایگان شمالی کشور هم افزایش قیمت ارز حرف اول و آخر را زد. عصر امروز و در پایان معاملات بازار قیمت منات آذربایجان به 35460 تومان رسید که در مقایسه با روز گذشته 210 تومان بالا رفته است.

قیمت درام ارمنستان در بازار

درام ارمنستان هم امروز به تبعیت از موج افزایش قیمت ها، رشد ارزش یک تومانی را تجربه کرد و 149 تومان نرخ گذاری و معامله شد.

قیمت لاری گرجستان امروز

آخرین مقصد اروپایی دور دنیای امروز گرجستان است، در این کشور هم قیمت لاری گرجستان همچون سایر ارزهای مرور شده بالا رفت و به 21570 تومان رسید. هر لاری 90 تومان افزایش قیمت داشته است.

نرخ بات تایلند در بازار

امروز قیمت بات تایلند هم با تجربه رشد هفت تومانی که داشت، به 1587 تومان رسید.

خلاصه معاملات امروز بازار ارز تهران حکایت از فعال شدن جناح افزایشی نسبت به آخرین روز هفته گذشته است، موضوعی که به عقیده معامله گران ناشی حرکت الاکلنگی معکوس انس و دلار است.

همچنین بخوانید
  • افزایش تقاضا برای صندوق های طلا در پی منفی شدن طلا + جدول
  • قیمت دلار و یورو در صرافی ملی امروز شنبه ۳۰ تیر 1403/ افزایش قیمت دلار و کاهش یورو
  • قیمت دلار مبادله‌ای امروز شنبه ۳۰ تیر 1403/ صعود قیمت
  • قیمت طلا، سکه و دلار امروز شنبه ۳۰ تیر 1403/ عقبگرد قیمت‌ها

منبع: eghtesadnews-660926

نظر شما