شناسهٔ خبر: 67752774 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه ۱۹دی | لینک خبر

پس لرزه های هتاکی به ظریف در نماز جمعه تهران

19 دی آنلاین: سخنگوی دولت اصلاحات به توهین و حملات به محمد جواد ظریف واکنش نشان داد.

صاحب‌خبر -
عبدالله رمضان زاده سخنگوی دولت اصلاحات، با انتشار یادداشتی در شبکه اجتماعی ایکس، به موضوع توهین و حمله به محمد جواد ظریف پرداخت و نوشت:
منظور از توهین به ظریف، حمله به شخص او نبود; هدف آن ۱۷ میلیون نفر بودند که به پزشکیان رای دادند.پیام هم همان بود که آن خانم گفته بود: "مملکت مال ما حزب‌اللهی‌هاست، نمی خواهید بروید" منظور این است که ۱۷ میلیون نفر گورشان را گم کنند! بزرگان نظام کاری بکنند که جامعه به تقابل نکشد.

محمدعلی ابطحی، فعال سیاسی اصلاح طلب هم به فحاشی به ظریف در نماز جمعه تهران واکنش نشان داد. او در شبکه اجتماعی ایکس نوشت:

جناب حاج‌علی‌اکبری رئیس ستاد نماز جمعه وقتی فحاشی به آقای ظریف را در نماز جمعه دیدید در موفقیت عملکرد نماز جمعه تردید نکردید؟ قدیم‌ترها اسمش نماز وحدت بخش بود. تفرقه که نه، نفرت پراکنی در نماز جمعه آیا در تاثیر خطبه‌هاست یا چمبره عده‌ای بر نمازجمعه‌ها؟


«تخریب چهره‌های ملی مانند ظریف برخلاف مصلحت نظام و کشور است.»، این جمله ایست که حسین میرمحمد صادقی، معاون پیشین قوانین مجلس شورای اسلامی در واکنش به حمله تندروها به ظریف طی روزهای اخیر خصوصا شعارهای هتاکانه علیه وی در حاشیه نماز جمعه روز گذشته تهران مطرح می کند.

میرمحمد صادقی منافع جناحی و باندی را علت اصلی حملات به ظریف ارزیابی می‌کند و می‌گوید حمله‌ها به ظریف در شرایطی صورت می‌گیرد که افرادی مانند وزیر امور خارجه پیشین، سرمایه‌های ملی محسوب می‌شوند و حمله و هتاکی به آنها به نفع نظام و کشور نیست.

در همین رابطه، عبدالرضا داوری فعال سیاسی در شبکه اجتماعی ایکس هم نوشت:
برخلاف اغلب مدیران نظام، جواد ظریف از خاندانی اصیل و صاحب مکنت برآمده و از مواهب مالی مناصب، ثروت اندوزی نکرده است؛ به همین دلیل، سیاست ورزی او در لیگ برتر است، وقتی اغلب سیاسیون ایران در لیگ محلات بازی می‌کنند.
ریشه کینه ها علیه ظریف، ذهن‌های نوکیسه و توسعه نیافته هستند.
در این راستا، عباس عبدی فعال سیاسی اصلاح طلب نیز در شبکه اجتماعی ایکس نوشت:
با این نحوه شعار دادن علیه ظریف در نماز جمعه، نشان دادند که وقتی قدری از رانت بی‌بهره می‌شوند و می‌بازند اصلا تحمل آن را ندارند. دیگر این که به نماز جمعه هم رحم نمی‌کنند همه امکانات دینی و عمومی را در جهت مقاصد نادرست خود تلف و نابود می‌کنند.


گفتنی است؛ در حاشیه نماز جمعه روز گذشته تهران، عده ای به شعار دادن توهین آمیز علیه محمدجواد ظریف اقدام کردند.

نظر شما