شناسهٔ خبر: 67752739 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: اقتصاد آنلاین | لینک خبر

برچسب‌ها نظر شما آخرین اخبار وبگردی

تقسیم سود 80 درصدی بابت هر سهم همراه اول

سهامداران حاضر در مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت ارتباطات سیار ایران، با اکثریت آراء نسبت به تقسیم سود 80 درصدی بابت هر سهم همراه اول موافقت کردند.

صاحب‌خبر -

به گزارش اداره کل ارتباطات شرکت ارتباطات سیار ایران، مجامع عمومی عادی سالیانه و عمومی عادی به طور فوق العاده شرکت ارتباطات سیار ایران صبح امروز شنبه ۳۰ تیر ۱۴۰۳ با حضور 91.83 درصد سهامداران این شرکت در سالن اجتماعات ساختمان ستاره ونک تهران برگزار شد.

*افزایش 22 درصدی سود خالص همراه اول
مهدی اخوان بهابادی، مدیرعامل همراه اول در این مراسم ضمن ارائه گزارش جامعی از اقدامات انجام شده توسط این شرکت بورسی در سال 1402، پاسخگوی سوالات و ابهامات سهامداران حاضر در جلسه که به صورت حضوری و آنلاین برگزار شد، بود.

وی در مهم ترین بخش ارائه گزارش خود که مربوط به عملکرد مالی همراه اول بود با اشاره به رشد 22 درصدی سالیانه سود خالص این شرکت اظهار کرد: سود خالص شرکت به 6140 میلیارد تومان در سال 1402 و سود واقعی هر سهم نیز با رشد 22 درصدی به 692 ریال در سال 1402 رسید.

مدیرعامل همراه اول همچنین از رشد 31 درصدی درآمد عملیاتی شرکت اصلی و رسیدن به 51421 میلیارد تومان در سال 1402 خبر داد و گفت: درآمد عملیاتی تلفیقی گروه نیز با رشد 39 درصدی به 55659 میلیارد تومان و سود خالص تلفیقی گروه نیز به 8118 میلیارد تومان رسید.

به گفته مدیرعامل نخستین و بزرگترین اپراتور تلفن همراه کشور روند رشد درآمد خدمات دیتا و پیامک در سال مالی 1402 با رشد 37 درصدی مواجه شده و به 29705 میلیارد تومان رسیده که 58 درصد سهم از درآمد عملیاتی شرکت اصلی است.

*میزان پرداختی‌های همراه اول به دولت
در این ارائه به وضعیت میزان پرداخت های شرکت ارتباطات سیار ایران به دولت نیز اشاره و گفته شد که در سال 1402 سهم دولت از کسب و کار همراه اول 23727 میلیارد تومان بوده است.

مدیرعامل همراه اول اشاره ای به برخی شاخص های کلیدی عملکردی اپراتور اول تلفن همراه که میزان دستیابی به اهداف راهبردی را نمایانگر است نیز داشت و عنوان کرد: تعداد مشترکان VLR ما در سال گذشته به 71 میلیون، مشترکان HLR به 102 میلیون و سهم بازار درآمدی به 55 درصد رسید.

*راه‌اندازی هزارمین سایت 5G همراه اول
اخوان بهابادی به همین بهانه، اشاره ای به آخرین وضعیت پوشش شبکه همراه اول مبتنی بر فناوری های ارتباطی داشت و بیان کرد: راه اندازی حدود 1000 سایت 5G، دست یافتن به 48،630 سایت تکنولوژی 4G، تعداد 25،480 سایت تکنولوژی 3G و همچنین 30،750 سایت لوکیشن 2G از جمله ظرفیت های موجود ما در ایجاد پوشش ارتباطی جاری در کشور است.

اخوان بهابادی ضمن بیان اهمیت طرح و پیاده سازی پروژه ها، طرح ها و برنامه های توسعه فنی با رویکرد حمایت از تولیدات بومی، اظهار کرد: طراحی، توسعه و بومی سازی تجهیزات و سامانه های استراتژیک صنعت ارتباطات و فناوری اطلاعات با کاربری در بدنه گروه همراه اول، یکی از اصلی ترین دسته پروژه های مرکز تحقیق و توسعه همراه اول است.

*مروری بر محصولات و خدمات جدید همراه اول
وی همچنین در ادامه با بیان رشد 24 درصدی ترافیک دیتا در شبکه همراه اول، اشاره ای به برخی از محصولات و خدمات جدید این شرکت نظیر ViLTE که اکنون تجاری سازی شده است، سیمکارت گردشگری، سرویس کودک و نوجوان ستاره 456 مربع، باندل سیمکارت با سرویس های دیجیتال و تلکو، پرداخت مستقیم اپراتوری تحت عنوان DCB و همچنین توسعه سرویس رومینگ بین الملل داشت.

اخوان بهابادی سخنان خود را با مرور اجمالی برخی اقدامات اپراتور اول تلفن همراه کشور در حوزه مسوولیت اجتماعی نظیر حمایت از جامعه ورزشی، مشارکت در توسعه عمرانی نقاط محروم و مشارکت در برگزاری رویدادهای فرهنگی که با رویکرد مشارکت فعال در توسعه جامعه صورت گرفته است، به پایان رساند.

مدیرعامل همراه اول در بخش پرسش و پاسخ نیز پاسخگوی سوالات سهامداران حاضر در مجمع بود.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه «فیلترینگ» چه میزان بر درآمدهای اپراتور اول تلفن همراه تأثیرگذار بوده است؟، گفت: اثرگذاری فیلترینگ در شرایط کنونی با ابتدای راه اندازی سامانه های فیلترینگ متفاوت است. در حال حاضر بحث کیفیت مطرح است و از آن جهت که برخی سامانه های فیلترینگ دقیق عمل نمی کنند، روی کیفیت سرویس نهایی تأثیرگذار هستند.

اخوان بهابادی افزود: از طرف دیگر با فراگیر شدن فیلترشکن ها، حدود دو سوم مشترکان شبکه ما از این ابزارها استفاده می کنند که در وهله اول امنیت گوشی خودشان به مخاطره می افتد و در گام بعدی گوشی های آلوده، هر کدام به صورت حمله کننده در شبکه اقدام می کنند و هزینه بالایی از نظر فنی به اپراتورها وارد می کنند. بنابراین با فعالیت فیلترشکن ها قسمتی از منابع سخت افزاری موجود اپراتورها صرف آنها می شود.

*برنامه پنج ساله سوم همراه اول به زودی اعلام می‌شود
علی بقایی، رییس هیات مدیره همراه اول که ریاست مجمع عمومی عادی سالیانه را برعهده داشت، در سخنانی کوتاه ضمن اشاره به عملکردهای کلیدی اپراتور اول تلفن همراه کشور در راستای برنامه چشم انداز توسعه و مأموریت هایش، اظهار کرد: برنامه پنج ساله سوم همراه اول نیز در حال نهایی شدن است که به زودی اعلام و در دست اقدام قرار می گیرد.

وی در بخش دیگری از صحبت های خود اشاره ای به تنگناهای موجود در مسیر توسعه و تحریم ها داشت و گفت: تحریم ها هیچگاه مانع ارائه خدمات مناسبت به مشترکان ارتباطی کشور نشد و نمونه های موفق سرویس های نوین و دیجیتال همراه اول را در نمایشگاه الکامپ امسال شاهد بودیم؛ با این حال درخواست بهره برداری از حداکثر توان داخلی برای ارائه خدمات به مشترکان را از مدیرعامل شرکت ارتباطات سیار ایران داریم.

در پایان جلسه مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت ارتباطات سیار ایران نیز با نظرخواهی از سهامداران، مقرر شد 80 درصد از سود عملیاتی بابت هر سهم تقسیم شود که رقمی معادل 537 ریال به تصویب اکثریت آراء رسید.

مجمع عمومی عادی به طور فوق العاده شرکت ارتباطات سیار ایران هم با دستور تعیین اعضای حقوقی هیأت مدیره، نیز پس از اتمام مجمع اول برگزار و شرکت های مخابرات ایران، گسترش الکترونیک تدبیر ایران، سرمایه گذاری مهر اقتصاد مبین، مدیریت سامان سازه غدیر و گسترش خدمات ارتباطات کاراشاپ به عنوان اعضای حقوقی هیأت مدیره شرکت ارتباطات سیار ایران انتخاب شدند.

برچسب‌ها:

نظر شما