شناسهٔ خبر: 67751395 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: شفقنا | لینک خبر

اسرائیل هیوم: از آغاز جنگ غزه، هزار موشک و پهپاد از لبنان، یمن و ایران به اسرائیل شلیک شده است

صاحب‌خبر -

شفقنا- یک رسانه عبری زبان از شلیک صدها موشک و پهپاد از لبنان، یمن و ایران به سمت سرزمین های اشغالی از آغاز تجاوز نظامی رژیم صهیونیستی به نوار غزه تاکنون خبر می دهد.

به گزارش شفقنا، وبسایت خبری «ارم نیوز» امارات عصر امروز (شنبه) در پایگاه اینترنتی خود نوشت که روزنامه «اسرائیل هیوم» رژیم صهیونیستی در گزارشی فاش ساخته که طی 9 ماه گذشته یعنی از آغاز تجاوز نظامی این رژیم به نوار غزه تاکنون، بیش از هزار موشک کروز و هواپیمای بدون سرنشین از خاک لبنان، یمن و ایران به سمت سرزمین های اشغالی شلیک شده است.

این روزنامه عبری زبان ضمن ادعای این که بیشتر پهپادها و موشک های مذکور وارد سرزمین های اشغالی نشدند و نیروی هوایی ارتش رژیم صهیونیستی توانسته صدها فروند از آنها را رهگیری کند، تاکید کرد که حفاظت از «حریم هوایی اسرائیل» و جلوگیری از ورود هواپیماهای دشمن به آن، یک ماموریت اساسی برای نیروی هوایی به شمار می آید.

اسرائیل هیوم در اشاره به ناکامی ارتش و نیروی هوایی رژیم صهیونیستی در جلوگیری از ورود پهپاد عامل انفجار اخیر در یک ساختمان مسکونی در شهر تل آویو، مرکز سرزمین های اشغالی نیز اذعان کرده که امکان داشت پهپاد مذکور روی یک تأسیسات راهبردی یا حتی در یکی از ساختمان های ستاد کل ارتش یا وزارت جنگ این رژیم منفجر شود.

این روزنامه در ادامه گزارش خود ضمن تاکید بر این که از هفتم اکتبر سال گذشته میلادی (15 مهر 1402)، جنگ چند جانبه به واقعیت تبدیل شده، عنوان کرد که نیروهای وابسته به جنبش حوثی «انصارالله» تاکنون نزدیک به 200 تهدید هوایی را از خاک یمن به سمت سرزمین های اشغالی شلیک کردند با این حال اکثریت قریب به اتفاق آنها «خنثی» شدند.

بنا بر ادعای اسرائیل هیوم، یک روز پیش از حمله پهپادی اخیر نیروهای انصارالله یمن به تل آویو، نیروی هوایی ارتش رژیم صهیونیستی یک پهپاد که از جبهه شرقی در شمال یعنی از خاک لبنان به سمت سرزمین های اشغالی شلیک شده بود را خنثی کرده و خنثی سازی پهپادهای حزب الله به یک اتفاق عادی تبدیل شده است.

این روزنامه در ادامه نوشت: ایران اقدام به ایجاد و تجهیز نیروهای خود در منطقه به بهترین تسلیحات فناوری کرده و وضعیت این چنین بوده هنگامی که یک پهپاد ساخت ایران تا برد پروازی دو هزار کیلومتری توسعه یافت در حالی که از یمن نیز توان حمل ده ها کیلوگرم مواد منفجره به راه انداخته شد.

به نوشته اسرائیل هیوم، رژیم صهیونیستی باید با بعد هوایی جدید که آن را به چالش می کشد، تعامل کند و همین مسئله همچنین ایجاب می کند که ارتش و نیروی هوایی این رژیم به صورت متفاوتی در قابلیت های کشف به عنوان شرط نخست مقابله با تهدید و در قابلیت رهگیری از زمین و هوا، آماده و سازماندهی شود.

این روزنامه در پایان نیز عنوان کرده که ابتدا باید رژیم صهیونیستی تهدیدهای ناشی از پهپادها مقابله کند با این حال، ائتلاف تشکیل شده به رهبری آمریکا و بریتانیا علیه نیروهای انصارالله در دریای سرخ نیز ارزش و اهمیت دارد چرا که به ارتش و نیروی هوایی این رژیم در زمینه چگونگی رسیدن به تمام نقاط در خاور میانه از دور و نزدیک کمک کرده است.

خبر اصلی را در ارم‌نیوز ببینید

نظر شما