شناسهٔ خبر: 67749879 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: اقتصاد آنلاین | لینک خبر

برچسب‌ها بیشتر بخوانید نظر شما آخرین اخبار وبگردی

احتمال تحریم دو وزیر اسرائیلی از سوی آمریکا

یک رسانه صهیونیستی اعلام کرد کاخ سفید در حال بررسی تحریم دو وزیر افراطی کابینه «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی است.

صاحب‌خبر -

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، پایگاه صهیونیستی «واللا» امروز شنبه در این باره نوشت که کاخ سفید تحریم «بزالل اسموتریچ» وزیر دارایی و «ایتامار بن گویر» وزیر امنیت داخلی رژیم صهیونیستی را بررسی می کند.

بنا به گزارش این رسانه صهیونیستی، دلیل اقدام آمریکا، مسئولیت این دو مقام صهیونیست درباره وخامت اوضاع امنیتی در کرانه باختری رود اردن است.

این در حالی است که «مئیر بن شابات» رئیس سابق شورای امنیت داخلی رژیم صهیونیستی اخیرا به شدت درباره شعله ور شدن کرانه باختری و تکرار حادثه ای شبیه هفتم اکتبر در این منطقه، هشدار داده است.

بن شابات گفت: در حالی که جنگ در شمال ادامه دارد و ارتش به عملیات در رفح و شرق شهر غزه ادامه می دهد، جبهه جنین یادآور حادثه دردناک دیگری از واقعیت امنیتی در شمال کرانه باختری است.

این مقام سابق صهیونیست ادامه داد: تعداد بمب ها و استفاده از آن علیه نظامیان اسرائیلی در محورهای مواصلاتی شهرهای فلسطینی و اردوگاه های آوارگان در شمال کرانه باختری افزایش یافته و این نشان دهنده افزایش قدرت و توان گروه های فلسطینی و تهدیدهایی است که برای شهرک ها در این مناطق دارند.

به گزارش ایرنا، عملیات فلسطینی ها در کرانه باختری پس از آن گسترش یافت که کابینه رژیم صهیونیستی با پیشنهاد بزالل اسموتریج وزیر دارایی این رژیم برای احداث حدود پنج هزار و ۳۰۰ واحد مسکونی در کرانه باختری موافقت کرد.

وزیر دارایی رژیم صهیونیستی در این باره گفت که این رژیم استعمار را توسعه و تهدید تشکیل کشور مستقل فلسطینی را از بین خواهد برد.

این درحالی است که طبق قوانین بین‌المللی، تمامی شهرک‌های یهودی در سرزمین‌های اشغالی غیرقانونی تلقی می‌شوند. رژیم اشغالگر در سال ۱۹۶۷ شهر قدس را اشغال و اقدام به ساخت گسترده شهرک‌های یهودی‌ نشین در آن کرد.

پس از اشغال کرانه باختری رود اردن و قدس در سال ۱۹۶۷ توسط رژیم اسرائیل، بیش از ۲۵۰ شهرک یهودی‌نشین در این مناطق ساخته شده است که حدود ۷۰۰ هزار نفر در آنها ساکن هستند.

شورای امنیت سازمان ملل پیش تر با صدور بیانیه‌ای رسمی، طرح رژیم صهیونیستی برای گسترش شهرک‌سازی‌ها در اراضی اشغالی فلسطین را محکوم کرد اما رژیم صهیونیستی همچنان قطعنامه‌های سازمان ملل متحد را نقض کرده و نه تنها شهرک‌سازی در اراضی اشغالی را متوقف نکرده، بلکه آن را شدت بخشیده است.

نظر شما