شناسهٔ خبر: 67749678 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: اقتصاد نیوز | لینک خبر

مکرون زیرقولش زد/در رودخانه سن شنا نمی‌کنم

اقتصادنیوز: رئیس‌جمهور فرانسه که وعده داده بود برای نشان دادن تمیزی آب رود سن در آن شنا خواهد کرد، گفت که تا زمان برگزاری المپیک فرصتی برای این کار ندارد.

صاحب‌خبر -

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، امانوئل مکرون، رئیس جمهور فرانسه که پیش‌تر برای اطمینان دادن به مردم و مقامات درباره سیستم پاکسازی رود سن و تمیز بودن آب رودخانه گفته بود که در آن شنا خواهد کرد، اکنون می‌گوید این کار را انجام خواهد داد، اما «نه لزوما پیش از بازی‌های المپیک پاریس» که قرار است از روز جمعه آغاز شود.

به گزارش روزنامه لوموند فرانسه، دفتر ریاست جمهوری فرانسه اعلام کرد که مکرون فقط وعده داده است که در رودخانه سن شنا خواهد کرد، اما زمان خاصی برای آن تعیین نکرده است. سخنگوی رئیس جمهور در ادامه گفت که مکرون قبل از شروع بازی‌ها فرصتی برای انجام این کار نخواهد داشت. 

برگزاری مسابقات شنای المپیک در رودخانه سن یکی از بحث‌برانگیزترین تصمیمات فرانسه بوده است. آب این رودخانه پاکیزه نیست و شنا کردن در آن بیش از یک قرن است که ممنوع شده است. در همین راستا، نگرانی‌های بسیاری در خصوص سلامت ورزشکارانی که قرار است در آن شنا کنند مطرح شده، زیرا مانند بسیاری از شهر‌های قدیمی در سراسر جهان، پاریس یک سیستم فاضلاب ترکیبی دارد که در صورت بارندگی شدید فاضلاب به جای تصفیه خانه به داخل رود سن سرازیر می‌شود. 

فرانسه برای حل این مشکل که منشا بسیاری از بیماری‌هاست، از سال ۲۰۱۵ بیش از یک میلیارد دلار سرمایه‌گذاری کرد تا آب رودخانه سن را پاکیزه کرده و آن را برای برگزاری مراسم المپیک آماده کند. طرح فرانسه شامل ساخت یک حوضچه بزرگ آب زیرزمینی و بازسازی زیرساخت‌های فاضلاب در پاریس است. «آن هیدالگو» شهردار پاریس و امانوئل مکرون برای نشان دادن اطمینان به این طرح پیش‌تر وعده دادند که در رودخانه سن شنا خواهند کرد.

آن هیدالگو هفته گذشته به وعده خود عمل کرده و در رودخانه شنا کرد تا نشان دهد که آب آن برای برگزاری مسابقات شنا تمیز است.

نظر شما