شناسهٔ خبر: 67749488 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

محبی نجم آبادی:

اعطاي اختيار درباره نحوه هزينه کرد ماليات‌ها به زير ساخت‌هاي اقتصادي کشور را تقويت مي کند

صاحب‌خبر -
اعطاي اختيار درباره نحوه هزينه کرد ماليات‌ها به زير ساخت‌هاي اقتصادي کشور را تقويت مي کند
خبرگزاری آریا - عضو کمیسیون «برنامه، بودجه و محاسبات» مجلس شورای اسلامی گفت: مصوبه جدید هیات وزیران پیرو اعطای اختیار به مودیان مشمول تبصره ماده 100 برای تعیین محل هزینه کرد مالیات پرداختی می‌تواند انگیزه جدیدی به مودیان داده و انها را در مسیر پرداخت مالیات تشویق کند.

بهروز محبی نجم آبادی ،درباره مصوبه جدید هیات وزیران پیرو اعطای اختیار به مودیان مشمول تبصره ماده 100 برای تعیین محل هزینه کرد مالیات پرداختی گفت: به واقع مالیات به عنوان یکی از منابع پایدار بودجه‌ای محسوب شده و قطعاً رفع مشکلات و ارتقا شاخص‌های اقتصادی کشور در گرو پرداخت مالیات است.
نماینده مردم «سبزوار، جوین و جغتای» در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه درآمدهای مالیاتی، یکی از منابع تأمین مالی دولت‌ها به شمار رفته و به عنوان یک ابزار مؤثر جهت سیاست‌گذاری‌های مالی محسوب می‌شود، تاکید کرد: به واقع اگر مالیات دهندگان بدانند این مالیات به درستی و در مسیر مناسبی هزینه خواهد شد، این مسئله قطعاً باعث افزایش انگیزه مودیان در پرداخت مالیات خواهد شد.
این نماینده مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مالیات‌ها باید در محل‌های مورد نیاز کشور هزینه شود، ادامه داد: حتی در این شرایط وزارت اقتصاد و امور دارایی می‌تواند اولویت‌های زیرساختی کشور را دسته‌بندی و در جریان این مصوبه اعلام کند تا مودیان به خوبی بدانند که مالیاتشان در چه مسیری هزینه خواهد شد.
عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی تاکید کرد:همچنین مودیان می‌توانند در این بخش، اولویت‌های خود در رابطه با پرداخت مالیات را در اختیار وزارت اقتصاد قرار دهند. قطعاً این رویکرد می‌تواند حس موثر بودن را به مودیان در راستای ایجاد تغییرات مهم در کشور القا کند.
این نماینده مجلس شورای اسلامی ادامه داد: به واقع مصوبه جدید هیات وزیران پیرو اعطای اختیار به مودیان مشمول تبصره ماده 100 برای تعیین محل هزینه کرد مالیات پرداختی می‌تواند انگیزه جدیدی به مودیان داده و آنها را در مسیر پرداخت مالیات تشویق و تحولی خوبی را در این بخش ایجاد کند.
عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی با اشاره به سازوکار اخذ مالیات از فعالان اقتصادی تاکید کرد: البته پرداخت مالیات مذکور باید از سود اخذ شود تا افراد حس بدی در پرداخت مالیات نداشته باشند و احساس نکنند که با پرداخت مالیات اصل سرمایه‌شان به خطر خواهد افتاد.
عضو کمیسیون برنامه بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی ادامه داد: مالیات دهندگان باید در جریان پرداخت مالیات احساس کنند که مالیات پرداختی شان در مسیر درستی قرار دارد البته مالیات دهندگان نیز می‌توانند مسیر درست پرداخت مالیات خود را، تعیین کرده و در این بخش ایفای نقش کنند.
این نماینده مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: اعطای اختیار به مودیان جهت پرداخت مالیات می‌تواند در بلند مدت باعث تقویت مسائل زیرساختی در کشور خواهد شد. اینکه مودی مالیاتی بتواند تعیین کند که مالیات پرداختی‌اش در حوزه‌های عمرانی، زیرساختی یا سلامت استفاده شود یک نوع انگیزه دهی به مردم برای پرداخت مالیات‌های درست، دقیق و به موقع است./
پایان پیام

نظر شما