شناسهٔ خبر: 67749195 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: فردا | لینک خبر

تغییرات در ساعت کاری ادارات در این استان ها | کاهش ۱ هفته‌ای ساعت‌کار ادارات

مدیرکل مدیریت بحران استانداری لرستان از کاهش ساعت کاری ادارات این استان به‌دلیل گرمای کم‌سابقه خبر داد.

صاحب‌خبر -

مدیرکل مدیریت بحران استانداری لرستان از کاهش ساعت کاری ادارات این استان به‌دلیل گرمای کم‌سابقه خبر داد.

مهدی پازوکی، عصر امروز، با اشاره به گرمای کم‌سابقه در لرستان، گفت: ساعت کاری ادارات و بانک‌های این استان روزهای یکشنبه تا جمعه هفتۀ جاری به‌مدت دو هفته یک ساعت کاهش می‌یابد.

او اضافه کرد: کاهش ساعت کاری ادارات لرستان به‌دلیل ضرورت مدیریت مصرف برق و با هدف کمک به پایداری برق خانگی و تأمین برق بخش تولید، صنعت و کشاورزی اتخاذ شده‌است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری لرستان ادامه داد: تمام ادارات، بانک‌ها، شرکت‌های بیمه‌ای و سازمان‌های دولتی این استان مشمول کاهش ساعات اداری هستند.

پازوکی یادآور شد: دستگاه‌های خدمات‌رسان، نیروهای نظامی و انتظامی، نیروهای دارای نوبت کاری شیفت‌گردان شعب منتخب بانک‌های عامل، مراکز و بخش‌های درمانی بیمارستان‌ها مشمول کاهش ساعت کاری ادارات نیستند و فعالیت این مراکز به‌روال عادی است.

او بیان کرد: روشن و خاموش‌کردن سیستم‌های سرمایشی یک ساعت بعد از ورود و یک ساعت قبل از خروج در ادارات لرستان موردتأکید است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری لرستان اعلام کرد: اداره‌کل صنعت، معدن و تجارت و شرکت شهرک‌های صنعتی این استان به مدیران صنایع تأکید کنند تا برنامه‌های ابلاغی برای مدیریت مصرف برق را لحاظ کنند.

پازوکی متذّکر شد: صداوسیما و رسانه‌های عمومی لرستان به رعایت الگوی مصرف برق مشترکان خانگی توصیه کنند.

دستگاه‌های اجرایی همدان دو ساعت زودتر تعطیل می‌شوند

با موافقت استاندار همدان دستگاه‌های اجرایی تا پایان هفته دو ساعت زودتر تعطیل می‌شوند.

مدیرکل مدیریت بحران استان اظهار داشت: با توجه درخواست مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان و مصوبه کارگروه استانی مدیریت تقاضا و مصرف برق و همچنین با موافقت استاندار  با توجه به پیش‌بینی افزایش دمای هوا و به جهت مدیریت مصرف بهینه برق مقرر شدفعالیت تمامی دستگاه‌های اجرایی، ادارات و بانکهای استان «به جز مراکز خدمات‌رسان، مراکز بهداشتی و درمانی و واحد‌های دارای شیفت کاری» از روز یک‌شنبه مورخ 31 تیرماه لغایت پنج‌شنبه 4 مردادماه 1403 از ساعت 6 صبح آغاز و با دو ساعت تعجیل در پایان کار، رأس ساعت11 تعطیل می‌شوند.

حمید پورحسینی اعلام کرد: بدیهی است کسری ساعات کاری طبق ماده 87 قانون مدیریت خدمات کشوری، می‌بایست از طریق دورکاری جبران شود.

وی افزود: تمامی دستگاه‌های اجرایی موظف به عدم استفاده از سیستم‌های برودتی ادارات مربوطه طی روزهای مذکور می‌باشند./تسنیم

تعدیل ساعت کاری ادارات هرمزگان تداوم خواهد داشت

معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری هرمزگان از تداوم تعدیل ساعت کاری ادارات استان هرمزگان به دلیل گرمای هوا و در راستای حفظ پایداری شبکه برق، خبر داد.

 محسن خاکی نهاد، معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری هرمزگان امروز شنبه ۳۰تیر، در این خصوص گفت: باتوجه به گرمای هوا و ضرورت حفظ پایداری شبکه سراسری برق در استان از امروز شنبه ۳۰ تیر تا ۱۲ مرداد، تعدیل ساعت کاری ادارات تداوم خواهد داشت.

خاکی نهاد افزود: در این مدت، ساعت کاری تمام ادارات، بانک‌ها و شهرداری‌ها به استثنای مراکز درمانی، واحدهای امدادی و خدمات رسان در استان هرمزگان از ساعت ۶ صبح تا ساعت ۱۳ خواهد بود.

به گزارش ایسنا، هفته پیش نیز کاهش ساعت کاری در استان هرمزگان از ساعت ۶ تا ساعت ۱۳ اعلام شده بود.

نظر شما