شناسهٔ خبر: 67748561 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: حوزه | لینک خبر

مدیرکل فرهنگ وارشاداسلامی خراسان رضوی:

جشنواره شمسا تمرکز اصلی بر روی لباس اجتماعی دارد

حوزه/حسین زاده گفت: جشنواره شمسا تمرکز اصلی بر روی لباس اجتماعی و مانتو  دارد، وقتی جشنواره شکل تخصصی به خودش می‌گیرد امکان رشد و شکوفا شدن ذهن، طراح و خلاقیت را خواهد داشت.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از مشهد، محمد حسین زاده مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان خراسان رضوی امروز در نشست خبری جشنواره فرهنگی هنری شمسا (طراحی و دوخت لباس فاخر ایرانی اسلامی)گفت: در حوزه طراحی لباس با تمرکز بر لباس اجتماعی توسط طراحان فرصتی برای ایده پردازی اتفاق می افتاد.

وی با بیان اینکه فاصله زیادی بین طراح تا تولید کننده وجود دارد، افزود: تولید کننده گاهی با استفاده از ظرفیت‌های داخل کشور به دنبال طرح‌های آماده‌ای هستند که در خارج از کشور استفاده می‌ شود و از همان الگوبرداری ناقص و بدون در نظر گرفتن شرایط داخل کشور و هویت حدود و مرزهای دینی و ملی را انجام می دهد.

وی خاطر نشان کرد: در سطح استان و شهر مشهد تلاش داریم نمایشگاهی در حوزه مدل لباس با تکیه بر جشنواره شمسا برگزار کنیم.

وی تصریح کرد: مشهد مقدس به دلیل حضور بسیاری از ارادتمندان اهل بیت(علیهم السلام) که بیش از ۳۵ میلیون زائر از ایران و خارج از کشور هر ساله به مشهد می آیند یکی از بزرگترین بازارهای سوغات در عرصه طراحی و تولید لباس را دارد.

وی تصریح کرد: جشنواره شمسا تمرکز اصلی بر روی لباس اجتماعی و مانتو دارد، وقتی جشنواره شکل تخصصی به خودش می‌گیرد امکان رشد و شکوفا شدن ذهن،طراح و خلاقیت را خواهد داشت.

نظر شما