شناسهٔ خبر: 67747890 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

معاون دبیر کل جنبش دموکراسی فلسطین:

راه شهيدان رئيسي و اميرعبداللهيان ادامه دارد

صاحب‌خبر -
راه شهيدان رئيسي و اميرعبداللهيان ادامه دارد
خبرگزاری آریا - علی فیصل بیان کرد: راه شهیدان والامقام رئیسی و امیرعبداللهیان همچنان ادامه دارد. راهی که مسیر مجاهدین را روشن و در دل و عقل آنان امید پیروزی را جرقه زده است.

به گزارش خبرگزاری آریا سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، مرکز تحقیقات و مطالعات راهبردی «باحث» با همکاری رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در لبنان میزگردی را با عنوان «فلسطین از دیدگاه شهید رئیسی و شهید امیرعبداللهیان» با حضور پروفسور یوسف نصرالله، رئیس مرکز «باحث» و سخنرانی شخصیت‌های فلسطینی از جمله علی فیصل معاون، دبیر کل جنبش دموکراسی فلسطین، مروان عبدالعال، عضو دفتر سیاسی جنش مردمی آزادی فلسطین و احمد عبدالهادی، نماینده جنش حماس در لبنان برگزار کرد.
این میزگرد با سخنرانی مروان عبدالعال، عضو دفتر سیاسی جنش مردمی آزادی فلسطین آغاز شد. وی ضمن ابراز صمیمانه‌ترین مراتب همدردی خود با ملت دوست، ایران یاد مقامات عالی‌رتبه شهدا را گرامی و به آنان ادای احترام کرد.
عبدالعال افزود: وداع و تشییع باشکوه پیکر شهدا که باعث حزن و اندوه همگان شد؛ در عین حال مانند رفراندمی مبنی بر ادامه راه شهدا محسوب به عمل آمد.
وی اظهار داشت: شهید رئیسی و شهید امیرعبداللهیان همواره طرف‌دار قضیه فلسطین بوده و بر اساس سیاست‌های انقلابی و راهبردی جمهوری اسلامی ایران، آن عزیزان در حمایت از این قضیه در سازمان‌های بین‌المللی پیشتاز و با روش‌های دیپلماتیک بسیار خلاق و سیاست‌شناس به دفاع از این قضیه مقدس پرداخته به نحوی که امیرعبداللهیان سمت وزیر خارجه محور مقاومت را به خود اختصاص داد .
عبدالعال به روش و راهبردی انقلاب اسلامی در خط مشی حضرت امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری(مدظله‌العالی) اشاره کرد و گفت: در سطح بین‌المللی، همواره در برخورد با استکبار جهانی استوار بوده و در دفاع از ملت‌های مستضعف و همچنین در تایید جنبش‌های آزادی‌خواهانه در سطح جهان از هیچ‌گونه حمایتی دریغ نورزیده و در اولویت سیاست‌های خارجی خود قرار داده است .
وی یادآور شد: در سطح منطقه‌ای، جمهوری اسلامی ایران همواره مصالح کشورهای منطقه‌ را در نظر گرفته و سیاست‌های خارجی خود را بر این اساس تنظیم و از همان روزهای اول پیروزی انقلاب اسلامی با رژیم صهیونیستی و ایالات متحده آمریکا که دشمن مشترک کشورهای منطقه است، در برخورد بوده است .
درخشش جبهه مقاومت در سطح جهانی
عضو دفتر سیاسی جنش مردمی آزادی فلسطین اظهار داشت: در سطح فلسطین، اولویت و موضوعیت، دو شعار بزرگی بود که جمهوری اسلامی ایران از بدو پیروزی انقلاب با شکوه اسلامی در راستای حمایت از قضیه فلسطین، آن را هدف خود قرار داده و همواره مانند مادری مهربان این قضیه را در آغوش و بی دریغ از آن حمایت کرده است.
وی بیان کرد: ما امروز تحت سایه‌ی طوفان اقصی و در زمان 7 اکتبر به سر می‌بریم، شهدایمان را به خاک سپرده و صفحه‌ی جدیدی از صفحات مقاومت را رقم می‌زنیم و با آگاهی بیشتر وارد میدان نبرد می‌شویم و در گسترش فرهنگ مقاومت در اذهان همگان سعی و تلاش بیشتری خواهیم کرد.
عبدالعال تأکید کرد: محور مقاومت گستردگی چشم‌گیری پیدا کرده و در برابر رژیم صهیونیستی با توانمندی‌هایی بیش از پیش روبرو و مؤلفه‌های نابودی آن رژیم موقت را ترسیم کرده است.
وی در ادامه، شهدا را مورد خطاب خود قرار داده و گفت: ای شهدای عزیز، در آرامگاه ابدی والامقامتان آرام بخوابید، مقاومت در بهترین حالت‌ خود به سر برده و عناصر قدرت راهبردی زیادی دارد.
خبرگزاری آریا

شهیدان رئیسی و امیرعبداللهیان صدای مظلومیت مردم فلسطین را به دنیا رساندند
احمد عبدالهادی، نماینده‌ی جنبش حماس در لبنان نیز در این مراسم، گفت: جمهوری اسلامی ایران از بدو پیروزی انقلاب اسلامی، مبارزه با اشغالگران صهیونیست‌ها و حمایت از فلسطین، به عنوان یک سیاست ثابت توسط مسؤولان جمهوری اسلامی اعلام و اتخاذ شد. اکنون سخن مقامات ایرانی مبنی بر ضرورت مبارزه برای آزادی فلسطین، با ابزار قدرت و سیاست به گوش مسلمانان منطقه و مردم جهان می‌رسد و جمهوری اسلامی ایران از بزرگترین حامیان این قضیه محسوب و پشتیبانی‌های مالی، نظامی، امنیتی، سیاسی، تکنولوژی، دیپلماتیک و غیره آشکار است.
وی افزود: این دو شهید بزرگوار همواره از حامیان سرسخت قضیه فلسطین بوده و صدای این قضیه را به سازمان‌های بین‌المللی رسانده و در میزگردهای جهانی به عنوان تیتری بزرگ مورد بحث و بررسی قرار داده‌اند .
علی فیصل، معاون دبیر کل جنبش دموکراسی فلسطین آخرین سخنران این مراسم بود. وی اظهار داشت: گردهمآیی امروز که با عنوان شهدا و شهادت برگزار می‌شود این ضایعه جان‌سوز و شهادت مردان خدا که همواره پشتوانه ملت مظلوم فلسطین بوده و در عرصه‌های مختلف از این قضیه دفاع کرده‌اند بسیار دشوار است. از دست‌دادن و به شهادت رسیدن آن دو بزرگوار باعث تأثر و تاسف مردم فلسطین شده است و آنان حمایت‌های مخلصانه آن دو شهید را همیشه به یادگار خواهند داشت.
وی به روز جهانی قدس که از طرف حضرت امام خمینی(ره) اعلام شد اشاره کرد و گفت: احیای روز جهانی قدس با آن خلف صالح حضرت آیت‌الله خامنه‌ای(مدظله العالی) ادامه دارد و هر ساله راهپیمایی‌های روز جهانی قدس در راستای زنده نگه‌داشتن روحیه ظلم‌ستیزی و ظلم‌ناپذیری در مقابله با استکبار جهانی زیر سایه توجیهات رهبر عظیم‌الشأن انقلاب پرشورتر انجام و به عنوان بیعت مجدد در راستای دفاع از مبارزه حقجویانه مردم فلسطین به ویژه در جنگ غزه و نیز در جبهه‌های پشتیبانی، با آرمان‌های جمهوری اسلامی ایران تلقی می‌شود.
علی فیصل بیان کرد: راه شهیدان والامقام رئیسی و امیرعبداللهیان همچنان ادامه دارد. راهی که مسیر مجاهدین را روشن و در دل و عقل آنان امید پیروزی را جرقه زده است. مجاهدین در مقاومت‌های مختلف منطقه با یاد آن دو شهید عزیز سلاح خود را به طرف دشمن شلیک و با آنان بیعت مجدد بسته که مقاومت فلسطین با قدرت و همت بیش از پیش راه آن دو شهید را ادامه خواهد داد و ما مطمئن هستیم امتی که مانند این دو قهرمان را در خود گنجانده بود، قادر به تولید چنین مردانی است تا راه حق را ادامه و ظلم و ستم را ریشه‌کن سازند .
وی ادامه داد: مقابله با چالش‌های کنونی تنها از راه وحدت گروه‌های مختلف فلسطینی تحقق خواهد یافت زیرا این وحدت تنها وسیله‌ی دست‌یافتن به حق و حقوق خود بوده و دست به دست هم در راستای تشکیل دولت مستقل فلسطینی به پایتختی قدس شریف سعی و تلاش می‌کنیم.
انتهای پیام/

نظر شما