شناسهٔ خبر: 67747342 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

با حذف نوری؛

ترکیب کاروان ایران برای پارالمپیک پاریس به ۶۶ نفر کاهش یافت

با کنار رفتن وحید نوری از ترکیب کاروان اعزامی به بازی‌های پارالمپیک، ترکیب این کاروان برای حضور در این بازی‌ها ۶۶ نفره شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، وحید نوری و مشکل ایجاد در کلاس بندی این پاراجودوکار برای حضور در بازی های پارالمپیک، چالشی بود که گریبانگیر کمیته ملی پارالمپیک و کاروان ورزش ایران شد.

این مشکل از آنجا ایجاد شد که وحید نوری بر اساس رنکینگ جهانی صاحب سهمیه لازم برای حضور در پارالمپیک پاریس بود اما تاکید یکباره کمیته بین المللی پارالمپیک به تجدید کلاس بندی او و از طرفی عدم صدور ویزا برای سفر موردنظر IOC به مصر و انجام این کلاس بندی، مانع از انجام این مهم شد.

همین موضوع باعث شد کمیته ملی پارالمپیک ایران ضمن اعتراض به اقدام صورت گرفته و اینکه «چرا لزوم انجام کلاس بندی دیر اعلام شد؟»، خواستار مهیا شدن فرصتی برای حضور وحید نوری در یک رویداد دیگر برای انجام کلاس بندی یا برخوردار شدن از سهمیه وایلد کارت شد. این درخواست ها اما باوجود پیگیری های کمیته ملی پارالمپیک به نتیجه نرسید.

بدین ترتیب وحید نوری که در پارالمپیک توکیو صاحب مدال طلا شد و در بازی های پاراآسیایی هم به مدال طلا دست یافت در ترکیب کاروان ایران حضور نخواهد داشت.

پیش از این ترکیب کاروان ایران برای حضور در پارالمپیک با ۶۷ ورزشکار در ۱۰ رشته نهایی شده بود. با کنار رفتن وحید نوری اما این ترکیب به ۶۶ ورزشکار در ۱۰ رشته کاهش یافت.

والیبال نشسته (۱۲ نفر)، گلبال (۶ نفر)، پارادوومیدانی (۲۱ نفر)، پاراتیروکمان (۶ نفر)، پاراوزنه برداری (۶ نفر)، پاراتکواندو (۵ نفر)، پاراتیراندازی (۴ نفر)، پاراجودو (۲ نفر)، پاراشنا (۲ نفر)، پاراکانو (۲ نفر) رشته های اعزامی ایران به بازی های پارالمپیک هستند.

نظر شما