شناسهٔ خبر: 67746845 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: تقریب | لینک خبر

استقبال کنفرانس عمومی عربی از رأی دیوان بین‌المللی دادگستری

کنفرانس عمومی عربی از رأی دیوان بین‌المللی دادگستری که بر اشغالگری اسرائیل در مناطق اشغالی 1967 تاکید می‌کند، استقبال کرد.

صاحب‌خبر - به گزارش حوزه بین‌الملل خبرگزاری تقریب، کنفرانس عمومی عربی از کنگره ملی عربی، کنگره قومی - اسلامی، کنگره عمومی احزاب عربی، موسسه بین‌المللی قدس و جبهه عربی پیشرو تشکیل شده است.

کنفرانس عمومی عربی با صدور بیانیه‌ای از حکم دیوان بین‌المللی دادگستری در محکوم کردن سیاست‌های شهرک‌سازی‌های اسرائیلی در کرانه باختری و قدس شرقی که نقض قوانین بین‌المللی به شمار می‌رود، استقبال کرد.

این نخستین‌بار است که این دیوان در خصوص اشغالگری مستمر مناطق 1967 فلسطین موضع‌گیری کرده و آن را غیرقانونی قلمداد کرده است.

کنفرانس عمومی عرب با بیان این که این قطعنامه ناقص است، تاکیدکرد که این قطعنامه به دلیل افشای ادعاهای دروغین اشغالگران و رد روایت آن درباره یهودی بودن کل سرزمین فلسطین مهم است.

در این بیانیه آمده است که این تصمیم به معنای تحکیم حق مردم فلسطین در بخشی از سرزمین خود، به عنوان مقدمه‌ای برای آزادسازی کل این سرزمین است و اعتراض اشغالگران و حامی آن، ایالات متحده به این حکم، گواه روشنی بر اهمیت آن و استفاده ملت فلسطین از آن در مبارزات خود در برابر مجامع بین المللی و افکار عمومی جهانی است.

کنفرانس عمومی عربی از کشورهای عربی خواست آشکارا این توصیه را پذیرفته و برای تبدیل آن به قطعنامه در مجمع عمومی سازمان ملل و اجرای آن مجدانه تلاش کنند. به ویژه آن که این قطعنامه بر لزوم اجرای ماده 49 کنوانسیون ژنو در خصوص جلوگیری از شهرک‌سازی در کرانه باختری و بیت المقدس و عدم آواره نمودن فلسطینی‌ها از سرزمین‌هایی که در سال 1967 اشغال کرده بود، تاکیددارد.

انتهای پیام/

نظر شما