شناسهٔ خبر: 67746689 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

در گفت‌وگو با مهر؛

آقازاده: فرصت دهیم دولت در آرامش و اشراف، ترکیب کابینه را شکل دهد

معاون حزب اعتدال و توسعه گفت: فکر می‌کنم باید فرصت بدهیم تا دولت در کمال آرامش و اشراف بر همه مسائل کشور بتواند ترکیب کابینه را تعیین کند.

صاحب‌خبر -

سید علی آقازاده معاون حزب اعتدال و توسعه در گفت‌وگو با خبرنگار مهر در رابطه با شورای راهبردی در تشکیل دولت چهاردهم و تحقق شعارهای رئیس جمهور منتخب، بیان کرد: برای اولین بار پس از پیروزی انقلاب، نحوه انتخاب و گزینش ترکیب کابینه با اجماع نظر کارگروه‌ها و نخبگان کشور در جریان است و این یک کار جدید و نو می‌باشد که آقای پزشکان بر اساس عهدی که با مردم بسته بود این مدل را اجرا می‌کند.

وی با تصریح بر این‌که این شیوه و مدل انتخاب هیئت دولت روش مطلوبی است، ادامه داد: این مدل جدید خوب است اما در قبال ارزیابی آن با دو گروه مواجهیم؛ یکی از گروه‌ها بهانه جویانی هستند که به هر دلیلی می‌خواهند دولتی را که هنوز تشکیل نشده است، از همان ابتدا تضعیف کنند. مخاطب ما این گروه نیستند. چرا که در هر شرایط و به هر صورتی با بهانه‌تراشی سعی می‌کنند جلوی کار دولت را بگیرند و مانع تحقق اهداف دولت شوند.

معاون حزب اعتدال و توسعه، گروه دوم را دارای ویژگی واقع بینی دانست و گفت: برخی از این گروه با تفکر واقع بینی معتقدند در کمیته‌ها و شورای راهبردی انتخاب کابینه چهاردهم، می‌توانست چینش بهتری رخ دهد. می‌خواهم بگویم از آن ‌جایی که این تجربه اول است و هیچ دولتی بعد از انقلاب از این مدل استفاده نکرده باید بپذیریم که در این فرصت کمی که در اختیار داریم، این امکان وجود دارد که دلسوزان کشور ایده‌ها و پیشنهادهای خود را با بیان و ادبیات خوب مطرح کنند.

آقازاده با بیان این موضوع که در حزب اعتدال و توسعه تلاش می‌کنیم، موفقیت اکثریت مردم در انتخابات ۱۵ تیر را حفظ کنیم، ادامه داد: حفظ این موفقیت صرفاً با حمایت‌های دقیق، کارشناسی و منطقی از دولت جدید اتفاق می‌افتد که در دستور کار داریم. می‌توانیم تحقق برنامه‌ها و اهداف همچنین وعده‌هایی را که این دولت ارائه کرده را در راستای یک کار جمعی و گروهی که آقای پزشکیان بارها استفاده از ظرفیت کارشناسی را اعلام کرده است، عملیاتی کنیم.

وی با یادآوری اینکه افراد بهانه‌جو در مقابل هر روشی که دولت جدید در پیش بگیرد، بهانه‌ای خواهند آورد، گفت: فکر می‌کنم در ارتباط با شورای راهبردی و کمیته‌هایی که مشغول کار کارشناسی در رابطه با ترکیب و گزینش کابینه هستند؛ می‌توان از ترکیب‌های دیگری با جریان‌های منطقی‌تری، از گرایش‌های مختلف سیاسی کشور بهره بگیریم.

معاون حزب اعتدال و توسعه همچنین به جلسه روز جمعه رئیس جمهور منتخب با فعالان اصولگرای معتدل پرداخت و افزود: پزشکیان با اصولگرایان معتدل جلسه تشکیل داد و این موضوع را مطرح کرد که از ظرفیت آن‌ها استفاده خواهد کرد. نظر او منطقی است. امیدواریم با رایزنی‌هایی که در جریان است، نتیجه مطلوب با تحقق وعده‌ها و شعارهای رئیس جمهور منتخب اتفاق بیفتد.

آقازاده در ادامه بیان داشت: به همه اعضای کارگروه‌های مشورت دهنده برای تشکیل کابینه چهاردهم خسته نباشید می‌گویم. به ویژه از آقای ظریف به عنوان رئیس شورای راهبردی تشکیل دولت چهاردهم تشکر می‌کنم، اما از آن ‌جایی که یک تجربه و بار نخست است که در حال رخ دادن می‌باشد، فکر می‌کنم باید فرصت بدهیم تا دولت در کمال آرامش و اشراف بر همه مسائل کشور، بتواند ترکیب کابینه را تعیین کند.

نظر شما