شناسهٔ خبر: 67746653 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

سپهوند:

جنگل‌هاي زاگرس در پي غفلت مسئولان و کمبود امکانات در حال سوختن هستند/دعوت از مردم و مسئولان براي کمک به زاگرس‌نشينان درگير آتش

صاحب‌خبر -
جنگل‌هاي زاگرس در پي غفلت مسئولان و کمبود امکانات در حال سوختن هستند/دعوت از مردم و مسئولان براي کمک به زاگرس‌نشينان درگير آتش
خبرگزاری آریا - نماینده مردم خرم آباد و چگنی در مجلس دوازدهم، ضمن تشریح آخرین وضعیت اطفای حریق درپی بروز حادثه آتش‌سوزی در جنگل‌های زاگرس، از عدم تامین امکانات لازم برای تسریع روند اطفای حریق توسط مسئولان مربوطه انتقاد کرد.

رضا سپهوند ، در تشریح جزییات بروز حادثه آتش‌سوزی در جنگل‌های جنوب خرم‌آباد ، گفت: متاسفانه در 3 هفته گذشته حادثه آتش‌سوزی در کوهدشت و چگینی به وقوع پیوست و مدت 12 روز نیز ادامه داشت و از روز گذشته نیز مجدد شاهد بروز حادثه آتش‌سوزی در جنگل‌های زاگرس هستیم که دامنه آن به دلیل گرمای شدید هوا گسترش یافته است.
نماینده مردم خرم آباد و چگنی در مجلس شورای اسلامی، در انتقاد به بی‌توجهی مسئولان مربوطه به حمایت از این استان در جهت تامین امکانات لازم برای اطفای حریق، تصریح کرد: بنده تامین امکانات لازم برای مهار حریق را از طریق مسئولان مربوطه پیگیری کردم اما پاسخشان این بود که در کل کشور تنها یک هواپیما برای مهار آتش‌سوزی جنگل‌ها وجود دارد و امکانات و اعتبارات تخصیص‌یافته به این بخش بسیار محدود است.
وی افزود: سال گذشته 70میلیارد تومان اعتبارات برای کل کشور تصویب شد اما تاکنون هیچ مبلغی از آن تخصیص پیدا نکرده است یعنی در کل کشور با کمبود اعتبارات و امکانات برای اطفای حریق مواجه هستیم اما در استان لرستان محدودیت در تامین امکانات این بخش بیشتر است.
این نماینده مردم در مجلس دوازدهم، یادآور شد: ما همچنان در حال پیگیری هستیم تا بتوانیم از مبادی مختلف امکانات لازم برای اطفای حریق را تامین کنیم کمااینکه در تلاش هستیم تا نیاز این بخش را از محل مسئولیت‌های اجتماعی وزارت صمت و سایر دستگاه‌ها رفع کنیم.
وی افزود: هم‌اکنون یک هلیکوپتر در این منطقه مستقر شده است اما پاسخگوی نیاز این بخش نیست و لازم است سازمان‌های منابع طبیعی و حفاظت محیط زیست و مردم کمک کنند تا بتوانیم روند اطفای حریق در جنگل‌های زاگرس را تسریع کنیم.
عضو کمیسیون انرژی مجلس، اظهار کرد: البته در کل کشور با کمبود نیروی محیطبان و جنگلبان مواجه هستیم اما در استان لرستان نیاز بیشتری به جذب نیروی جنگلبان وجود دارد تا به موقع از بروز حادثه آتش‌سوزی برای منابع طبیعی این منطقه جلوگیری کنند.
عضو مجمع نمایندگان استان لرستان در مجلس شورای اسلامی، با اشاره به خسارات ناشی از بروز حادثه آتش‌سوزی در جنگل‌های زاگرس، تاکید کرد: هنوز میزان خسارات وارد شده به این جنگل‌ها برآورد نشده است اما متاسفانه خسارات ناشی از ازبین رفتن درختان بلوط 300ساله‌ای که در این جنگل‌ها وجود دارد که ارزش بسیار بالایی نیز دارند، غیرقابل جبران است .
سپهوند خاطرنشان کرد: جنگل‌های زاگرس ریه کشور محسوب می‌شوند بنابراین مسئولان مربوطه بخصوص در حوزه محیط زیست باید نسبت به جلوگیری از بروز حادثه آتش‌سوزی در آن و تسریع روند اطفای حریق حساسیت ویژه‌ای داشته باشند به ویژه در فصل گرما برای جلوگیری از بروز این گونه حوادث، انجام اقدامات پیشگیرانه را در دستورکار خود قرار دهند./
پایان پیام

نظر شما