شناسهٔ خبر: 67746305 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

افتتاح تصفيه خانه مجتمع آبرساني ستارخان ورزقان؛ به زودي

صاحب‌خبر -
افتتاح تصفيه خانه مجتمع آبرساني ستارخان ورزقان؛ به زودي
خبرگزاری آریا-سرپرست استانداری آذربایجان شرقی گفت: پیگیر رفع مشکلات مجتمع آبرسانی ستارخان در ورزقان هستیم و با برطرف شدن این مشکلات، این تصفیه خانه به زودی به بهره برداری می رسد.

به گزارش خبرنگار آریا در آذربایجان شرقی؛ تراب محمدی در بازدید از این مجتمع اظهار کرد: بهره برداری از این مجتمع، گامی مهم در بهبود کیفیت زندگی و بهداشت عمومی مردم منطقه است.
وی ادامه داد: ما به سرمایه‌گذاری در زیرساخت‌های استان افتخار می‌کنیم، زیرا علاوه بر توسعه منطقه، موجب محرومیت‌زدایی نیز می‌شود و کاری خداپسندانه است و باعث سعادت دنیوی و اخروی است و‌ ای کاش شهید رحمتی خودش بود و این مجتمع به دست وی افتتاح می‌شد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب آذربایجان شرقی گفت: مرحله دوم مجتمع آبرسانی ستارخان با استفاده از آخرین فناوری‌ها و تضمین کیفیت، تکمیل شده و بخش‌های نهایی آن به زودی آماده بهره‌برداری خواهد بود.
محمد خانی اظهار کرد: مجتمع آبرسانی ستارخان ورزقان شامل احداث تصفیه‌خانه آب شرب، خطوط انتقال، شبکه توزیع آب، ایستگاه‌های پمپاژ و حفر و تجهیز چاه‌ها است و منبع اصلی آب آن سد حاجیلار چای است.

وی ادامه داد: در این طرح تاکنون 194 کیلومتر خط انتقال، 34 مخزن ذخیره، چهار حلقه چاه و هشت ایستگاه پمپاژ اجرا شده و 64 روستا، 9 هزار و 264 خانوار و 30 هزار و 649 نفر را تحت پوشش قرار می‌دهد.
خانی خاطرنشان کرد: تصفیه‌خانه این طرح با ظرفیت 100 لیتر بر ثانیه طراحی شده و تا 150 لیتر بر ثانیه قابل افزایش است که برای تأمین آب شرب تا 25 سال آینده در نظر گرفته شده است.

نظر شما