شناسهٔ خبر: 67744797 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: اقتصاد نیوز | لینک خبر

آخرین آمار واردات خودرو از زبان وزیر صمت

اقتصادنیوز: وزیر صمت درباره واردات خودرو گفت: واردات براساس قانون دارد انجام می شود و آخرین رقمی که من از شمار واردات دارم حاکی از ورود ۳۵۰۰۰ خودرو است.

صاحب‌خبر -

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایلنا، عباس علی آبادی، در حاشیه سومین نمایشگاه تحول صنعت خودرو در جمع خبرنگاران گفت: تا مطالبه وجود نداشته باشد تحول رخ نمی‌دهد مردم باید روند جهانی را ببینند و آنچه در صنعت خودروی جهان اتفاق می‌افتد را از خودروسازان داخلی طلب کنند و از آنها بخواهند کیفیت را ارتقا دهند.

وی افزود: توسعه فناوری می تواند به کاهش قیمت ها نیز بینجامد باید بازار را توسعه دهیم و هر قدر بازار توسعه یابد قیمت تمام شده ما نیز کاهش می یابد، برای توسعه بازار باید به سمت بازارهای خارجی حرکت کنیم باید بازارهای منطقه را ببینیم ‌ اگر به بازارهای منطقه نفوذ کنیم با توجه به افزایش تیراژ تولید قیمت های بهتری نیز خواهیم داشت.

خبر مرتبط
این 3 خودروی خارجی امکان ورود به کشور را ندارد/ بدبینی بازار به واردات خودروی دسته دوم

اقتصادنیوز: بررسی آیین نامه اجرایی واردات خودروهای دست دوم خارجی نشان می دهد سه نوع خودرو اجاره ورود به کشور ندارند.

وزیر صمت در پاسخ به سوالی درباره آخرین وضعیت واردات واردات خودرو اظهار کرد: واردات براساس قانون دارد انجام می شود و آخرین رقمی که من از شمار واردات دارم حاکی از ورود ۳۵۰۰۰ خودرو است در این مسیر مسائلی هم وجود دارد که دولت برای آنها راه حل پیدا خواهد کرد.

وی خاطرنشان کرد: باید تنش ها را برداریم تا مردم احساس کنند هر چه می خواهند می توانند بخرند ما تلاش کردیم واردات را برای هر نفر امکان پذیر کنیم و به باور من هر کس هم که در دولت آینده بیاید همین مسیر را دنبال خواهد کرد.

علی آبادی درباره حذف سامانه یکپارچه خودروهای وارداتی گفت: به باور من این سامانه باید حذف شود اما چون این سیستم باید به تدریج کنار گذاشته شود وزارت صمت در گام اول پلاک فعال را حذف می کند و در ادامه اولویت ها را به گونه ای برقرار کنیم که عدالت بهتری برای مردم برقرار باشد.

وی درباره صادرات خودرو توضیح داد: به خودروسازان گفته ایم که در سال آینده محدودیت های ارزی برای آنها قائل خواهیم شد و آنها باید بخشی از ارز مورد نیاز خود را از محل صادرات تامین کنند.

نظر شما