شناسهٔ خبر: 67744147 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: فرارو | لینک خبر

گیتی خامنه هم به رادیو آمد

«میدان مادر» برنامه جدید گروه ورزش و تفریحات رادیو تهران است که با اجرای گیتی خامنه از امروز ۳۰ تیرماه ساعت ۱۵ روی موج اف. ام ردیف ۹۴ مگاهرتز می‌رود.

صاحب‌خبر -

مینا نیکانیک، تهیه کننده برنامه «میدان مادر» با اعلام این خبر گفت: برنامه نمایشی ترکیبی میدان مادر کاری از گروه ورزش و تفریحات رادیو تهران است که با اجرای خانم گیتی خامنه مجری پیشکسوت حوزه خانواده و کودک از شنبه تا چهارشنبه، ساعت ۱۵ تقدیم مخاطبان می‌شود.

به گزارش باشگاه خبرنگاران، وی با اشاره به جزئیات بیشتر برنامه افزود: این برنامه بر اساس سند تحول رسانه ملی با رویکرد اجتماعی و فرهنگی حول محور خانه و خانواده با موضوعات اخلاق، سبک زندگی، جمعیت، فرزند پروری، سالمندان و اعتیاد در حوزه‌های روانشناسی، جامعه شناسی، مشاوره فردی، کودک و نوجوان، مهارت‌های ارتباطی، ازدواج، تحکیم خانواده، مدیریت اقتصادی و تربیت اسلامی طراحی شده است.

به گفته تهیه کننده برنامه؛ در بخش خونه خوبه با حضور پدر، مادر، فرزندان، پدربزرگ و مادربزرگ به صورت نمایشی طرح مساله می‌شود و مهمانان و کارشناسان حاضر در برنامه به ارائه راه حل می‌پردازند. مهمان برنامه به عنوان تجربه گر و کارشناس هر روز در برنامه حول موضوع صحبت می‌کنند. در بخش مستند مامانا مادران از تجربه‌های زیست خود با همسر و فرزندان می‌گویند و درباره موضوع روز برنامه به صورت جمعی گفتگو می‌کنند.

علاوه بر اینها؛ پنج سر فصل برای هر روز هفته با عناوین پیش از ازدواج، سلامت خانواده، روانشناسی خانواده، فرزندآوری و فرزند پروری در نظر گرفته شده است.

از دیگر بخش‌های این برنامه می‌توان به اطلاع رسانی اخبار حوزه ازدواج و خانواده معرفی کتاب توسط کودکان، تجربه‌های تک فرزندی از زبان کودکان، گزارش دادگاه خانواده، گزارش مراکز ناباروری، سکانس زندگی که دیالوگ‌های فیلم‌های خانوادگی سینمای ایران است و واگویه‌های یک ذهن زیبا اشاره کرد.

نیکانیک از برپایی پویش فرزندآوری و کارآگاهان کوچک خبر داد و عنوان کرد: پویشی با هدف فرزندآوری با صدای کودکان خواهیم داشت. بحث داغ جوانی جمعیت این روز‌ها به شیوه‌های مختلف در برنامه ریزی‌های خرد و کلان جامعه مورد توجه قرار گرفته است. مبحثی مهم که یک سرش به آینده ایران و یک سرش به مقوله امید و امیدآفرینی در زندگی فعلی ما متصل است؛ لذا پویش کاراگاهان کوچک طراحی شده است.

گیتی خامنه مجری، محبوبه نجفعلی دستیار تهیه و نویسنده، سعید بارانی، فاطیما سرلک، آسیه گرجی و دنیا اسکندری کودک ۱۰ ساله از بازیگران، سمانه گلک نویسنده عواملی هستند که با این برنامه همکاری می‌کنند.

نظر شما