شناسهٔ خبر: 67743373 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: سلامت نیوز | لینک خبر

پزشک بیماری‌های عفونی در دانشگاه جانز هاپکینز:

افزایش مبتلایان به کرونا در تابستان هشداردهنده نیست

«جو بایدن»، رئیس جمهور آمریکا و «خاویر بسرا»، وزیر بهداشت و خدمات انسانی این کشور این هفته به نمونه‌های بارز جدیدترین موج کووید-۱۹ در آمریکا تبدیل شدند و اگرچه مشخص نیست که آنها به کدام سویه این بیماری آلوده شده‌اند، کارشناسان بیماری‌های عفونی می‌گویند آخرین گونه‌های غالب و در گردش کووید خطرناک‌تر از سویه‌های قبلی نیست.

صاحب‌خبر -

به گزارش سلامت نیوزبه نقل از ایسنا، به گفته «کوین اوکانر»، پزشک کاخ سفید، بایدن ۸۱ ساله در حال حاضر با علائم خفیف تنفسی فوقانی دست و پنجه نرم می کند و در حال مصرف پاکسلووید ضد ویروس کووید-۱۹ است. این سومین باری است که بایدن در زمان حضور در کاخ سفید به کووید-۱۹ مبتلا می‌شود.

در همین حال، خاویر بسرای ۶۶ ساله هم از ابتلای خود به کرونا خبر داد. هر دو این افراد به کار خود ادامه می دهند، هرچند از راه دور.

به گفته «امش آدالجا»، پزشک بیماری‌های عفونی در دانشگاه جانز هاپکینز، نوع جدید امیکرون با نام KP.۳ در هفته‌های اخیر در آمریکا گسترش یافته زیرا امواج گرما در سراسر این کشور باعث شده تا آمریکایی‌ها در داخل خانه‌ها تجمع کنند. اما این افزایش در عفونت‌ها به افزایش بستری‌ها یا مرگ‌ومیرهای مرتبط با کووید-۱۹ منجر نشده است زیرا به گفته این متخصص، آخرین گونه ویروس از سویه‌های قبلی خطرناک تر نیست.

بر اساس جدیدترین داده‌های مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری های آمریکا، گونه های KP.۳ و KP.۲، هر دو زیرشاخه امیکرون هستند و در مجموع ۶۱.۳ درصد موارد جدید را در دوره دو هفته‌ منتهی به ۶ ژوئیه تشکیل می‌دهند.

به گزارش نشریه تخصصی «مدیکال اکسپرس»، تعداد موارد ابتلا به کووید-۱۹ ناشی از نوع KP.۳ به سرعت در حال افزایش است و به سرعت از انواع KP.۲ و JN.۱ به عنوان غالب ترین سویه های این بیماری در ماه های اخیر پیشی گرفته است.

با این حال به گفته متخصصان، KP.۳ با سویه های قبلی ویروس کرونا تفاوت چندانی ندارد.

برچسب‌ها:

نظر شما