شناسهٔ خبر: 67741861 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: اقتصاد نیوز | لینک خبر

روسیه با پهپاد به اوکراین یورش برد

اقتصادنیوز: مقامات نظامی اوکراین اعلام کردند که در پی حملات پهپادی روسیه به خاک اوکراین در دو منطقه در شمال این کشور، تاسیسات زیرساختی انرژی این کشور مورد حمله قرار گرفتند.

صاحب‌خبر -

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، نیروی هوایی اوکراین اعلام کرد که سامانه پدافندی این کشور موفق شد ۱۳ پهپاد از ۱۷ پهپاد روسی بر فراز پنج منطقه در شرق، شمال و مرکز اوکراین را منهدم و سرنگون کند.

مقامات منطقه ای نیز افزودند: یک پهپاد به تاسیسات انرژی در منطقه "سامی" و پهپاد دیگر به منطقه "چرنیهیو" حمله کرده اند.

طبق گفته های این مقامات، تیم های تعمیراتی بلافاصله به این محل ها اعزام شدند و تا کنون گزارشی مبنی بر تلفات جانی اعلام نشده است.

نیروهای نظامی روسیه از ماه مارس میلادی (اسفند ماه) حملات موشکی و پهپادی خود به زیرساخت های انرژی اوکراین را افزایش داده اند و در پی این حملات حدود نیمی از زیرساخت های تولید انرژی در اوکراین از بین رفته و باعث شده تا میلیون ها نفر در خاموشی و قطعی برق گسترده زندگی کنند.

به گزارش ایرنا، رئیس جمهور روسیه ۲۱ فوریه ۲۰۲۲ (دوم اسفند ۱۴۰۰) با انتقاد از بی‌توجهی غرب به نگرانی‌های امنیتی مسکو، استقلال جمهوری‌های خلق دونتسک و لوگانسک را در منطقه دونباس به رسمیت شناخت.

پوتین سه روز پس از آن، پنجشنبه ۲۴ فوریه (۵ اسفند ۱۴۰۰) نیز عملیاتی نظامی روسیه که آن را «عملیات ویژه» خواند، علیه اوکراین آغاز کرد و به این ترتیب روابط پرتنش مسکو - کی‌یف به رویارویی نظامی تبدیل شد.

نظر شما