شناسهٔ خبر: 67740653 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: اقتصاد آنلاین | لینک خبر

برچسب‌ها بیشتر بخوانید نظر شما آخرین اخبار وبگردی

وتوشه، سرمایه گذاری ارزشمند برای میان مدت + تحلیل تکنیکال

شرکت سرمایه‌گذاری پارس توشه با نماد "وتوشه" با ارزش بازار۳۹۴۲ میلیارد تومان در بازار بورس دادوستد میشود و عمده‌ترین سرمایه‌گذاری‌های این شرکت در صنعت لوازم خانگی برقی، صنعت روشنایی و صنعت شیمیایی است. این هلدینگ شامل سپرده بانکی و چند شرکت تولیدی بورسی و غیر بورسی است که صنعتی پارس خزر، لامپ پارس شهاب، صنایع شیمیایی سینا و بانک خاورمیانه مهم‌ترین شرکت‌های بورسی آن هستند.

صاحب‌خبر -

به گزارش اقتصاد آنلاین، ارزش پرتفوی بورسی تا هفته دوم تیرماه، ۵۳۰۰ میلیارد تومان و ارزش افزوده آن ۴۷۹۵ میلیارد تومان است. پرتفوی غیر بورسی شرکت نیز طبق برآورد تحلیلگران ۲۸۳۴ میلیارد تومان و ارزش افزوده غیر بورسی شرکت مبلغ ۱۲۳۹ میلیارد تومان می باشد. لذا دارای P/NAV حدود ۴۸ درصد است که با توجه به پایین بودن خالص ارزش دارایی‌ها، پتانسیل سودآوری داشته و چشم انداز سهم مثبت است.

عملکرد مطلوب وتوشه و شکست رکورد سود خالص:

گزارش اطلاعات و صورت‌های مالی میاندوره‌ای ۱۲ ماهه منتهی به سال مالی ۱۴۰۲/۱۲/۲۹ (حسابرسی نشده) نشان می‎دهد که سود خالص ۱۲ ماهه شرکت ۸۴۹.۷۱ میلیارد تومان بوده و نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۴۵ درصد افزایش یافته است.

سود انباشته نیز ۱۴۸۳ میلیارد تومان گزارش شده که نسبت به سال گذشته ۴۶ درصد افزایش یافته است.

شرکت سرمایه گذاری پارس توشه از ابتدای سال مالی تا پایان خردادماه ۱۸ میلیارد تومان سود نقدی در مجامع، ۸۷ میلیارد تومان سود تضمین شده و ۶ میلیارد تومان سود فروش سرمایه‌گذاری‌ها شناسایی کرده است.

چشم انداز سهم و تحلیل تکنیکال:

الگوی دیامتریک (A) از پیک مردادماه ۹۹ تا آبان ۱۴۰۱ تکمیل شد و سپس از کف قیمت شاهد یک رشد خوب بودیم. در الگوی صعودی (B) هستیم که سهم پس از یک رشد شارپ و ساخت A از الگوی صعودی به محدوده ۷۳۷ رسید و سپس از اردیبهشت ماه ۱۴۰۲ با اصلاحی زمانبر B را تکمیل می‌نماید.

وتوشه، سرمایه گذاری ارزشمند برای میان مدت + تحلیل تکنیکال

B می تواند به صورت دیامتریک الماسی باشد که در اخرین ریزموج آن یعنی g باشیم. در این صورت با صرف زمان و رعایت محدوده حمایتی ۴۳۵-۴۲۵ تومان و نهایتا ۴۰۰ انتظار داریم برای تکمیل و شروع C از الگو، سهم برگشتی قوی داشته و هدف های ۶۹۰-۷۸۵ را پیش رو داشته باشد.

نظر شما