شناسهٔ خبر: 67740476 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: افکارنیوز | لینک خبر

متقاضیان مسکن ملی این شهرها، قید وام مسکن را بزنند

وام نهضت ملی مسکن بر اساس آخرین مصوبه شورای عالی مسکن به ۸۰۰میلیون تومان افزایش یافت که نحوه پرداخت اقساط مسکن ملی با ابهاماتی همراه است.

صاحب‌خبر -

 شورای عالی مسکن در آخرین جلسه خود وام نهضت ملی مسکن را به 800 میلیون تومان افزایش داد. بر اساس مصوبه جدید دولت متقاضیان واجد شرایط می‌توانند با وام 800میلیونی از طرح مسکن ملی بهره‌مند شوند. 

براساس این مصوبه متقاضیان باید با آورده 100میلیون تومانی خانه دار شوند. به عبارت دیگر  آورده متقاضیان گروه‌های حمایتی با توجه به پرداخت وام قرض‌الحسنه از سوی دولت، بین ۱۰۰ تا ۱۵۰ میلیون تومان خواهد بود.

درحالی که به نظر می‌رسد افزایش وام نهضت ملی مسکن به 800میلیون تومان یک گام حمایتی برای خانه دار شدن اقشار آسیب پذیر است، اما نحوه پرداخت اقساط مسکن ملی برای بسیاری از این اقشار دشوار است. 

افزایش 30درصدی اقساط وام نهضت ملی مسکن

باتوجه به اینکه براساس مصوبه جدید دولت متقاضیان وام باید نسبت به گذشته 30درصد بیشتر قسط پرداخت کنند، در نتیجه باتوجه به نرخ تورم و عقب ماندگی مزد اقشار آسیب پذیر به سختی می‌توانند اقساط وام نهضت ملی مسکن را پرداخت کنند. 

متقاضیان برای پرداخت اقساط وام نهضت ملی مسکن در روش عادی باید ماهی ۱۲ میلیون و ۳۴۶ هزار و ۴۹۲ تومان کنار بگذارند.

سود وام نهضت ملی مسکن چقدر است؟

سود وام نهضت ملی مسکن در این حالت بعد از ۲۰ سال به دو میلیارد و ۱۶۳ میلیون و ۱۵۸ هزار تومان می‌رسد و نهایتاً بعد از ۲۴۰ ماه از آغاز بازپرداخت اقساط، دو میلیارد و ۹۶۳ میلیون و ۱۵۸ هزار تومان به بانک برگرانده می‌شود.

وام نهضت ملی مسکن به کدام شهرها تعلق می‌گیرد؟

وام نهضت ملی مسکن در هر شهری تعلق نمی‌گیرد و طبق روال سال‌های گذشته مشمول متقاضیان خیلی از کلانشهر‌ها نمی‌شود. این شرط باعث می‌شود متقاضیان تهرانی و خیلی از شهر‌های بزرگ اساسا از طرح نهضت ملی مسکن خارج شوند.

شرایط ثبت‌نام طرح نهضت ملی مسکن چیست؟

شرایط ثبت‌نام طرح نهضت ملی مسکن شامل موارد جزیی دیگری هم می‌شود. مثلا نداشتن چک برگشتی، تسهیلات معوقه و نداشتن منع قانونی برای دریافت وام‌های بانکی برسد. در مرحله آخر، بانک‌ها توانایی مالی متقاضی را چک می‌کنند. طوریکه ببینند متقاضی توان پرداخت هزینه ساخت مسکن و پرداخت اقساط وام نهضت ملی مسکن را دارد یا نه.

نظر شما