شناسهٔ خبر: 67739584 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

استرالیا در مورد وب سایت های مخرب پس از اختلال جهانی دیجیتال هشدار داد

صاحب‌خبر -
استرالیا در مورد وب سایت های مخرب پس از اختلال جهانی دیجیتال هشدار داد
خبرگزاری آریا-آژانس اطلاعات سایبری استرالیا روز شنبه گفت که "وب سایت های مخرب و کدهای غیررسمی" در اینترنت منتشر شده است که ادعا می کنند به بهبودی از اختلال دیجیتال جهانی دیروز که رسانه ها، خرده فروشی ها، بانک ها و خطوط هوایی را تحت تاثیر قرار داده کمک می کنند.

به گزارش سرویس بین‌الملل آریا به نقل از رویترز؛استرالیا در میان بسیاری از کشورهایی است که تحت تأثیر این نقص قرار گرفته است که پس از به‌روزرسانی یک برنامه متعلق به CrowdStrike به هرج و مرج در سراسر جهان منجر شد.

اداره سیگنال های استرالیا، آژانس اطلاعات سایبری این کشور، گفت: "تعدادی از وب سایت های مخرب و کدهای غیر رسمی ظاهرا برای کمک به سازمان ها برای بهبودی از قطعی های گسترده ناشی از حادثه فنی CrowdStrike راه‌اندازی شده اند."

این مرکز در وب سایت خود اضافه کرد که مرکز امنیت سایبری آن "به شدت از همه مصرف کنندگان می خواهد که اطلاعات فنی و به روز رسانی های خود را فقط از منابع رسمی CrowdStrike دریافت کنند."

در پلتفرم «X»، کلر اونیل، وزیر امنیت سایبری از استرالیایی‌ها خواست تا «در برابر کلاهبرداری‌های احتمالی و تلاش‌ها برای فیشینگ اطلاعات هوشیار باشند».

این قطعی به بانک مشترک المنافع استرالیا، بزرگترین بانک این کشور، آسیب رساند که اعلام کرد برخی از مشتریان قادر به انتقال وجه نیستند. شرکت هواپیمایی ملی کانتاس و فرودگاه سیدنی اعلام کردند که پروازها با تأخیر مواجه شده است، اما عملیات آنها همچنان ادامه دارد.

CrowdStrike یک ارائه دهنده امنیت سایبری بزرگ با نزدیک به 30000 مشترک در سراسر جهان است.

نظر شما