شناسهٔ خبر: 67739476 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: فردا | لینک خبر

رضوانی: وزیر صمت نباید جناحی باشد

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت: انتظار می‌رود وزیر پیشنهادی صنعت، معدن و تجارت فردی متخصص و با تجربه بوده که برای حل مشکلات صنعتگران برنامه داشته باشد.

صاحب‌خبر -

بهنام رضوانی ، درباره ویژگی های کابینه دولت چهاردهم بیان کرد: وزرای دولت باید برای حل معضلات کشور برنامه داشته باشند. انتظار می رود در وهله اول کابینه دولت از افراد متخصص، متعهد، با تجربه و با تفکرات جدید و به روز تشکیل شود.

این عضو کمیسیون صنایع مجلس ادامه داد: وزیر صمت نیز باید برای حل مسائل در حوزه صنایع و معادن کشور برنامه ارائه کند. گزینه پیشنهادی برای تصدی وزارت صمت باید برای حوزه خودرو، معادنی که عموما خام فروشی می کنند و صنایعی که در حوزه صادرات و واردات مواد اولیه با مشکل مواجه هستند، برنامه عملیاتی داشته باشد.

وی اظهار کرد: ما وزیری در بخش صنعت و معدن می‌خواهیم که هم متخصص و با تجربه بوده و هم دارای برنامه باشد. از سوی دیگر وزیر صمت نباید جناحی باشد. حوزه صنعت و معدن دیگر سیاسی نیست. عموما صنعتگران و صاحبان معادن و فعالان اقتصادی درد سیاسی ندارند بلکه مشکل آنان بخشنامه ها و دستورالعمل های متعددی است که دست و پای صنعت گران را بسته است. باید بستر صادرات و واردات در این حوزه را فراهم کرد.

نماینده مردم کلیبر و خداآفرین در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه در حوزه تخصیص ارز به صنعتگران پیچیدگی هایی وجود دارد که دست و پای صنعتگران را بسته است، تصریح کرد: از سوی دیگر یک‌سری رانت هایی در این میان وجود دارد که برای فعالان این حوزه مشکل آفرین شده است. وزیر باید برای حل این مسائل برنامه داشته باشد.

رضوانی در پایان با بیان اینکه موضوع خودرو به یک معضل تبدیل شده است و هر کسی ساز خود را می‌زند، تاکید کرد: وزیر صمت باید برنامه ای برای بازار خودرو داشته باشد تا بتواند مشکل این بازار را برای همیشه حل کند./ایسنا

برچسب‌ها:

نظر شما