شناسهٔ خبر: 67739406 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: میراث آریا | لینک خبر

گذرنامه زیارتی اربعین با هزینه ۶۵ هزار تومان به صورت آنی صادر می‌شود/ ارائه مناسب خدمات استراحتگاهی، موکب‌های پذیرایی و خدمات بهداشتی و درمانی به زائران

مهدی نورعلی

رئیس ستاد اربعین کشور گفت: پیش بینی می شود در اربعین ۱۴۰۳ بیش از ۵۰۰ هزار زائر مقیم ‌و غیر مقیم از مرزهای کشور ایران به سوی عراق عبور کنند.

صاحب‌خبر -

سید مجید میراحمدی در گفت‌وگو با میراث‌آریا  در خصوص زائران مقیم گفت: این عزیزان می‌توانند برای تهیه گذرنامه قانونی خود جهت ورود به کشور عراق از سند خادم که توسط فراجا اعلام شده است، اقدام کنند و از طریق دفاتر کفالت این اسناد را دریافت کنند و سپس برای عبور از مرز شلمچه می‌توانند تردد کند.

رئیس ستاد اربعین کشور با اشاره به اینکه برآورد ما در اربعین ۱۴۰۳ عبور بیش از ۵۰۰ هزار زائر مقیم ‌و غیر مقیم از مرزهای کشورمان به سوی عراق است، تصریح کرد: ما تمام تسهیلات ممکن را برای اتباع غیرایرانی قائل شده‌ایم و هرگونه خدمات مثل استراحتگاه، موکب‌های پذیرایی و خدمات بهداشتی و درمانی در طول سفر این عزیزان در ایران به نحو شایسته‌ای‌ ارائه خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: برای زائران پاکستانی، دولت عراق محدودیت ۵۰ هزار نفری را در نظر گرفته است. بر این اساس؛ ستاد اربعین خراسان رضوی و استان سیستان و بلوچستان آمادگی کامل خود را برای استقبال از این زائران اعلام کردند.

میراحمدی با اشاره با تسهیلات در نظر گرفته شده برای زائران ایرانی عنوان کرد: برای زائران ایرانی، گذرنامه زیارتی اربعین را با طرف عراقی به توافق رسیده‌ایم و به سرعت با هزینه ۶۵ هزار تومان صادر می‌شود. همچنین ارز اربعین در جلسه با سرپرست ریاست جمهوری مصوب شد و بانک مرکزی هم آمادگی خود را اعلام کرد. از طرفی هم در خصوص بلیط هواپیما طی جلسه ستاد مرکزی اربعین از سوی سرپرست ریاست جمهوری مصوب و تاکید شد حتما قیمت‌های هواپیما کنترل شود تا اجحافی در حق زائران صورت نگیرد.

رئیس ستاد اربعین کشور ادامه داد: همچنین برای زائرانی که از اول صفر حرکت می‌کنند و معمولا تا ۱۲ صفر این تردد ادامه دارد، تصمیمات خوبی اتخاذ شد تا موکب‌های‌ ایرانی حتما خدمات لازم را به زائران ارائه دهند. در بحث مدیریت حمل و نقل هم مقرر شد تمام ظرفیت کشور برای حمل و نقل زائران بکارگیری شود تا زائران دچار مشکل نشوند. بدین منظور با دولت عراق هم توافق شد که در داخل آن کشور حمل و نقل زائران عزیز ما به سرعت انجام شود.

وی ابراز کرد: مسئله تأمین آب، یخ و سایه‌بان‌هان در مرزها به شکل خوبی در حال دنبال شدن است. بر این اساس؛ بازدید مشترکی بین وزرای دو کشور صورت گرفت و باید گفت اقدامات خوبی توسط دولت عراق در آنسوی مرز انجام شده است. ان‌شاءالله با یاری خداوند شاهد اربعین خوبی همچون سال گذشته باشیم.

انتهای پیام/

نظر شما