شناسهٔ خبر: 67739342 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

توکلی‌زاده خبر داد؛

ارائه خدمات با کیفیت شهرداری به ۵ هزار خادم حسینی

زینب رازدشت تازکند

معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران گفت: خدمات با کیفیت به ۵ هزار خادم حسینی اعزامی به اربعین توسط شهرداری تهران ارائه می‌شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری مهر، نشست مشترک محمدامین توکلی زاده رییس ستاد اربعین شهرداری تهران و قاسم سراجان نماینده ستاد بازسازی عتبات عالیات، با هدف اسکان مطلوب و خدمات رسانی بهینه به خادمین حسینی برگزار شد.

در این نشست چگونگی اسکان خادمین حسینی که در ایام اربعین سرور و سالار شهیدان، به زائرین اباعبدالله الحسین (ع) خدمت رسانی می کنند مورد بحث و تبادل نظر طرفین قرار گرفت و محمد امین توکلی زاده معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران گفت: خدمات با کیفیت به ۵ هزار خادم حسینی اعزامی توسط شهرداری تهران ارائه می‌شود.

وی از استقرار دبیرخانه دائمی ستاداربعین در تمام طول سال به منظور برنامه ریزی مستمر و فراهم آوردن زیرساخت های لازم برای اربعین هرسال خبر داد و گفت: این دبیرخانه قائم به حضور شخص خاصی در رأس ستاد اربعین نیست لذا می تواند اقدامات بلند مدت به منظور فراهم کردن زیرساخت های لازم برای اسکان خادمین و زوار حسینی ایرانی را از طرق مختلف به انجام برساند.

در ادامه، قاسم سراجان نماینده ستاد بازسازی عتبات عالیات نیز به حضور موثر و مفید شهرداری تهران در ایام اربعین حسینی اشاره و بر تقسیم کار مشخص در توزیع امکانات در کربلا و نجف برای غرایه به زوار تاکید کرد.

وی افزود: ما آمادگی لازم برای ایجاد رایزنی با آموزش و پروش عراق را داریم تا ضمن بازسازی برخی مدارس، زمینه استفاده از این فضاها برای اسکان مطلوب خادمین و زائرین ایرانی در ایام اربعین و ماه صفر فراهم شود و این امکان نه تنها برای چند سال، بلکه برای چندین دهه ی بعد نیز در دسترس باشد.

در پایان چند مدرسه و بوستان برای اسکان بهتر خادمین حسینی با تأکید بر مواردی همچون ایمنی و استحکام بنا، موضوعات بهداشتی و … پیشنهاد شد.

نظر شما