شناسهٔ خبر: 67736633 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: قدسنا | لینک خبر

دویست و هشتاد و هشتمین روز عملیات طوفان الاقصی و جنایات رژیم صهیونیستی علیه غزه؛

شهادت دست‌کم از 30 فلسطینی در حملات بامداد امروز به غزه/ استقبال حماس از رای دادگاه لاهه

دویست و هشتاد و هشتمین روز تجاوز به نوار غزه در حالی آغاز شد که بامداد امروز ارتش اشغالگر صهیونیستی به غزه و مناطق شمالی و مرکزی این باریکه، دست‌کم از 30 فلسطینی به شهادت رسیده و دهها نفر هم زخمی شدند.

صاحب‌خبر -

 

به گزارش خبرگزاری قدس (قدسنا)، رژیم صهیونیستی در دویست و هشتاد و هشتمین روز تجاوز به غزه از بامداد؛ امروز 30 فلسطینی را شهید و دهها نفر دیگر را مجروح کردند.

 

بمباران خانه‌های فلسطینی‌ها در اردوگاه البریج واقع در مرکز نوار غزه نیز سه شهید و چند زخمی برجای گذاشت. جنگنده‌های رژیم صهیونیستی یک خانه مسکونی واقع در نزدیکی مسجد الطلاع در اردوگاه النصیرات را بمباران کردند این حمله وحشیانه نیز هشت شهید و چندین زخمی برجای گذاشت.

 

همچنین یک فلسطینی در اثر حمله پهپادی در خیابان شماره پنج واقع در شمال خان یونس به شهادت رسید. خبرنگار شبکه الجزیره نیز گزارش داد تعداد شهدای حملات رژیم صهیونیستی علیه شهر غزه، شمال و مرکز این باریکه طی بامداد امروز به دست‌کم 30 تن رسیده است.

 

در همین راستا نیروهای گردان‌های قسام اعلام کردند رزمندگان فلسطینی موفق شدند طی ساعات گذشته با همکاری نیروهای گروه هان های قدس یک جنگ افزار نظامیان صهیونیست را با شلیک خمپاره یاسین ۱۰۵ در خیابان السکه واقع در اردوگاه الشابوره در رفح منهدم کنند.

 

آمار شهدای غزه به ۳۸ هزار و ۸۴۸ نفر افزایش یافت.

وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه امروز از افزایش آمار شهدای غزه به ۳۸ هزار و ۸۴۸ نفر خبر داد.

 

 

شهادت یک جوان فلسطینی به دست نظامیان صهیونیست در الخلیل

از سوی دیگر حمله نظامیان صهیونیست به مناطق مختلف کرانه باختری باعث شهادت یک جوان فلسطینی شد.

 

به گزارش شبکه المیادین، نظامیان صهیونیست بامداد امروز به مناطق ذنابه و عزبه الطیاح واقع در طولکرم یورش بردند. علاوه بر این، عناصر اشغالگر صهیونیستی به منطقه واد الهریه واقع در مرکز الخلیل حمله کردند.

 

نظامیان صهیونیست در جریان حمله به منطقه بیت امر واقع در شمال الخلیل به سمت یک جوان فلسطینی شلیک کردند و وی از ناحیه سر زخمی شد.

 

بعد از گذشت ساعاتی، به دلیل شدت جراحات وارده به این جوان فلسطینی، وی به شهادت رسید.

 

در همین راستا نیروهای مقاومت مستقر در جنین اعلام کردند رزمندگان فلسطینی با عناصر متجاوز به این منطقه درگیر شده و موفق شدند آنها را گلوله باران کنند.

 

این نیروها تاکید کردند با عناصر صهیونیست در چند منطقه در محور غربی جنین وارد درگیری شده و تعدادی از آنها را به هلاکت رسانده و یا زخمی کردند.

 

 

اقدام مقاومت اسلامی عراق در شلیک موشک الارقب «کروز ارتقا یافته» به سمت یک هدف نظامی در حیفای اشغالی

مقاومت اسلامی عراق تصاویری از شلیک موشک الارقب «کروز ارتقا یافته» به سمت یک هدف نظامی در حیفای اشغالی منتشر کرد.

 

 

اکثر صهیونیست‌ها خواستار امضای توافق مبادله اسرا با حماس هستند

شبکه 12 تلویزیون رژیم صهیونیستی اقدام به برگزاری یک نظرسنجی کرده بر اساس آن 66 درصد صهیونیست ها از امضای توافق مبادله اسرا با حماس استقبال کردند.

 

همچنین بر اساس نتایج این نظرسنجی، 54 درصد شهرک نشینان صهیونیست گفته‌اند نتانیاهو نباید به واشنگتن برود بلکه باید توافق مبادله اسرا را به امضا برساند.

 

این در حالی است که روزنامه عبری زبان یدیعوت احارنوت اعلام کرده وزیر جنگ، مقامات ارتش و سرویس‌های امنیتی صهیونیست از امضای توافق مبادله اسرا حمایت می‌کنند و معتقدند شرایط برای آن مهیا است و شاید این آخرین فرصت باشد.

 

 

استقبال حماس از رای دادگاه لاهه

جنبش مقاومت اسلامی حماس از رای حقوقی دیوان دادگستری بین المللی که در آن بر عدم مشروعیت اشغالگری رژیم صهیونیستی در اراضی فلسطینی تاکید کرده و بر ضرورت پایان آن در اسرع وقت و توقف شهرک‌سازی صهیونیستی در اراضی فلسطینی تاکید کرده و به تجاوزات و جنایات رژیم صهیونیستی علیه ملت و سرزمین فلسطین اشاره کرده، استقبال کرد.

 

حماس در بیانیه‌ای تاکید کرد صدور این رای و درخواست از سازمان ملل و شورای امنیت برای اتخاذ تدابیر لازم جهت پایان اشغالگری رژیم صهیونیستی، نظام بین‌الملل را در برابر مسئولیت تلاش فوری برای پایان دادن به این اشغالگری و اجرای قطعنامه‌های پی در پی دیوان دادگستری بین‌المللی به ویژه در سایه جنگ نسل‌کشی علیه مردم غزه و توسعه خطرناک شهرک‌سازی در کرانه باختری و تلاش گسترده برای یهودی‌سازی قدس و مسجد الاقصی قرار می‌دهد.

 

در این بیانیه آمده است: ما بعد از رای مشورتی دیوان دادگستری بین‌المللی که با اکثریت آرا صادر شده، از مجمع عمومی سازمان ملل و شورای امنیت می‌خواهیم تدابیر لازم و ضروری را برای پایان اشغالگری رژیم صهیونیستی به ویژه در سایه مخالفت این رژیم با پذیرش قطعنامه‌های دادگاه لاهه و متهم کردن آن به یهودی‌ستیزی، اتخاذ کنند.

 

حماس خاطرنشان کرد دیوان دادگستری بین‌المللی با صدور چندین قطعنامه خواستار توقف نسل‌کشی در غزه شده و بر ضرورت تسهیل ارسال کمک‌های بشردوستانه به سراسر این باریکه و توقف عملیات نظامی جنایتکارانه جاری در شهر رفح تاکید کرده است اما دولت رژیم اشغالگر تحت حمایت کامل دولت آمریکا تمامی این قطعنامه‌ها را زیر پا گذاشته است و امروز نیز دادگاه لاهه را مورد حمله قرار داده است و ما در همین راستا از جامعه جهانی می‌خواهیم این قطعنامه‌ها را به اجرا گذاشته و خواسته و اراده دولت آمریکا را کنار بگذارند و در تلاش برای ملزم نمودن رژیم اشغالگر به اجرای فوری رای صادره باشند.

 

 

سناتور کین: نباید برای به رسمیت شناختن کشور فلسطین منتظر موافقت اسرائیل بمانیم

تیم کین سناتور آمریکایی گفت: پس از سال 1948 بلافاصله اسرائیل را به رسمیت شناختیم اما به طرز فاجعه آمیز به رسمیت شناختن فلسطین را به تاخیر انداختیم.

 

پس از آنکه اسرائیل اعلام کرد تشکیل کشور مستقل فلسطین را رد می کند، دیگر نباید برای به رسمیت شناختن فلسطین منتظر موافقت اسرائیل بمانیم.

 

از این که کنست علیه تشکیل کشور فلسطین رأی داد به شدت غمگینم.

 

انتهای پیام/م.د

نظر شما