شناسهٔ خبر: 67735770 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

امام جمعه گناوه:

مجالس عزاداری باعث معرفت افزایی نسبت به امام حسین(ع) شود

گناوه- امام جمعه گناوه گفت: حضور در مجالس، سینه زدن و هر آنچه باعث رونق مجلس امام حسین (ع) شود مایه افتخار است، اما این محافل باید معرفت ما را نسبت به امام (ع) و اهداف آن حضرت بیشتر کند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام سید عبدالهدی رکنی حسینی جمعه شب در مراسم افتتاح خیمه گاه مرتضی علی (ع) در گناوه با تسلیت ایام محرم و اسارت آل الله (ع) اظهار داشت: مجالسی که به نام و یاد اهل بیت (ع) وسفینه نجات، حضرت امام حسین (ع) برپا می‌شود بهترین و محبوب ترین مجلس در نزد اهل بیت عصمت و طهارت (ع) است.

امام جمعه گناوه با اشاره به روایتی از امام صادق (ع) پیرامون اهمیت مجالس عزاداری امام حسین (ع) افزود: مجالس امام حسین (ع) و عزاداری‌ها، سینه زدن‌ها، شور و شوق و عشق و معرفت در این مجالس می‌تواند ما را هر چه بیشتر با دانشگاه عظیم حسینی آشنا کند.

وی گفت: همه ما به تاسی از امام صادق (ع) و قرآن کریم که فرمود هر کس نشانه دین را تکریم و تعظیم کند ناشی از تقوای قلبی است، در این مجالس حضور می‌یابیم.

امام جمعه گناوه بیان کرد: خداوند چند چیز را در قرآن به عنوان شعار، علم و نشانه دین معرفی کرده است، افزود: هیچ شعار و علامتی بالاتر از حسین بن علی (ع) نیست که امروز دنیای اسلام و بشریت مدیون و مرهون ازخودگذشتگی‌ها، ایثارگری‌ها و شهادت ایشان است و اگر امام حسین (ع) نبود امروز آثاری از اسلام، قرآن و اهل بیت باقی نمانده بود.

وی ادامه داد: برکات و ثمرات قیام امام حسین (ع)، احیا دین و قرآن و همین جلسات و محافلی که امروزه به یاد و نام آن حضرت در کشور ما و در سراسر جهان برگزار می‌شود، است.

مجالس عزاداری باعث معرفت افزایی نسبت به امام حسین(ع) شود

امام جمعه گناوه یادآور بیان کرد: حرارت و محبت در قلب‌ها نسبت به امام حسین (ع) امروز در جوانان ما متبلور است که آنها را پای کار آورده تا برای عزاداری سید و سالار شهیدان وقت بگذارند و مانند جوانان این هیئت با عشق، معرفت، شور و شعور علم و خیمه امام حسین (ع) را برپا کنند.

وی گفت: تا زمانی که اینگونه خیمه گاه‌ها وجود دارد جوانان ما از آسیب‌هایی که امروز جوانان را تهدید می‌کنند مصون خواهند ماند و هر کس سوار بر کشتی نجات امام حسین (ع) شود، نجات می‌یابد.

حجت الاسلام رکنی حسینی از هیئت مرتضی علی (ع)، همه خیرین و مردم و همه کسانی در برپایی این خیمه گاه همکاری داشتند، تقدیر کرد و یادآور شد: مردم شهرستان گناوه همواره در همه عرصه‌ها نسبت به امام حسین (ع) و اهل بیت (ع) عشق می‌ورزند و همین فضا و امکانات به خاطر عشق و علاقه خیرین، مردم و محبان اباعبدالله (ع) برپا شده است و تلاش‌های این جوانان که با دست خالی اما با عشق و علاقه خیمه گاه امام حسین (ع) را برپا کرده‌اند قابل تقدیر است.

مجالس عزاداری باعث معرفت افزایی نسبت به امام حسین(ع) شود

امام جمعه گناوه با تاکید بر اهمیت معرفت و شناخت نسبت به امام (ع) یادآور شد: حضور در مجالس عزاداری‌ها، سینه زدن و اطعام کردن و هر چیزی که باعث رونق مجلس امام حسین (ع) شود مایه افتخار است، اما مجالس و محافل باید به گونه‌ای باشد که معرفت ما را نسبت به امام (ع) و اهداف آن حضرت افزایش دهد.

وی گفت: اهداف امام حسین (ع) و قیام عاشورا را باید هر چه بیشتر در جامعه و خانواده‌ها نهادینه کرد و خانواده‌ها و جامعه ما باید در همه سطوح، حسینی شود.

حجت الاسلام رکنی حسینی از برگزاری آئین‌ها و مراسم باشکوه دهه اول محرم با حضور پرشور و شعور مردم شهرستان تقدیر کرد.

نظر شما