شناسهٔ خبر: 67731184 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: اقتصاد آنلاین | لینک خبر

برچسب‌ها بیشتر بخوانید نظر شما آخرین اخبار وبگردی

انتقاد تعزیرات از وضعیت خدمات در بازار موبایل

سخنگوی تعزیرات حکومتی معتقد است صدها شرکت دارای مجوز در حوزه واردات تلفن همراه هستند و اگر موبایل یک کالای تخصصی است، واردات آن توسط شرکت‌هایی که نمایندگی رسمی هستند باید صورت بگیرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از تسنیم، به تازگی علیرضا اسفنانی سخنگوی تعزیرات حکومتی در خصوص آشفتگی بازار موبایل در ایران گفته است، اگر کار واردات تلفن همراه که یک کار کاملا تخصصی است، توسط شرکت‌های متخصص در این حوزه که از سوی شرکت‌های مادر، دارای نمایندگی هستند، صورت بگیرد، علاوه بر اینکه کالای تقلبی، ریپک و قاچاق از بازار جمع خواهد شد به ما هم در تنظیم بازار و خدمات‌رسانی به مردم کمک خواهد کرد.

سخنگوی سازمان تعزیرات گفته بود، امروز بیش از ۲۸۰ شرکت دارای مجوز در حوزه واردات تلفن همراه هستند و اگر موبایل که یک کالای تخصصی است، واردات توسط شرکت‌هایی که نمایندگی رسمی هستند صورت بگیرد.

به گزارش تسنیم، آیفون‌های رفرش و ریپک شده به عنوان کالای نو در گمرک اظهار می‌شوند که نوعی بیش‌اظهاری در رویه واردات است. چنین رویه‌ای سبب سودهای خلاف و بادآورده برای واردکننده و زیان دولت(چالش در تراز تجاری) و مصرف‌کننده شده است.

این همان موضوعی است که در گزارش کارشناسی سازمان توسعه تجارت در شهریور سال گذشته نیز به آن اشاره شد. با این وجود خبری از تغییر در این رویه نیست.

مسئله‌ای که باید به آن توجه شود این است که در حال حاضر با واردات آیفون ۱۳ و مدل‌های قبلی بخشی از ارز تخصیص یافته به واسطه بیش اظهاری انجام شده در مورد آیفون‌های رفرش و ریپک به جیب متخلفان می‌رود.

نظر شما