شناسهٔ خبر: 67729941 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: اقتصاد نیوز | لینک خبر

واکنش یک امام جمعه به عزاداری دختران بی حجاب

اقتصادنیوز: امام جمعه مراغه گفت: متاسفانه برخی از زنان و دختران آرایش کرده با حجاب ضعیف در عزاداری سرور و سالار شهیدان حضور یافتند که به هیچ وجه پسندیده نیست.

صاحب‌خبر -

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، آیت‌الله پورمحمدی اکید کرد: در حرم‌ها و اماکن مقدس هم اگر زنی چادر نداشته باشد، به او چادر می‌دهند تا حرمت آن مکان رعایت شود؛ در عزاداری‌های مام محرم هم زنان و دختران نباید با حجاب ضعیف و آرایش خود به شئونات اسلامی بی‌حرمتی کنند.

آیت‌الله پورمحمدی با تاکید بر اینکه حریم اهل بیت همواره باید حفظ شود، به زنان و دخترانی که با حجاب ضعیف و با آرایش‌ در عزاداری‌ها حضور یافتند، هشدار داد و گفت: چوب خدا صدا ندارد و افرادی که به عزاداری‌ها بی‌حرمتی کنند، از سوی خداوند مجازات می‌شود.

وی همچنین با قرائت حدیثی از امام سجاد(ع) مومنان را به تقوا دعوت، و از علما به دلیل حضورشان در تمامی روستاهای این شهرستان طی ۱۲ روز از ایام شهادت سرور و سالار شهیدان قدردانی کرد.

امام جمعه مراغه اضافه کرد: این علما احکام، آیات قرآن، احایث و اهداف قیام سیدالشهد(ع) را همراه با مرثیه به عزاداران بیان کردند و عزاداری پرشور و شعوری در این شهرستان رقم خورد.

آیت‌الله پورمحمدی همچنین از هیئت امنای مساجد و دست‌اندرکاران حسینیه‌ها و تکایا نیز قدردانی کرد و افزود: همه باید دست به دست هم بدهند تا عزاداری‌های سرور و سالار شهیدان در شان امام حسین (ع) برگزار شود.

غزه کربلای عصر حاضر است

امام جمعه مراغه با بیان اینکه جنایت‌های رژیم جعلی اسراییل در غزه ادامه دارد، بیان کرد: همانطور که شهید مطهری «شمر» آن دوران را «موشه دایان»، از فرماندهان نظامی رژیم جعلی اسراییل عنوان کرده بود، با الهام از سخنان ایشان «غزه» را باید کربلای عصر حاضر دانست.

آیت‌الله پورمحمدی افزود: در غزه ساختمان‌ها با خاک یکسان شده و این رژیم جنایتکار به بمباران چادرها و مدارس روی آورده است تا جایی که شب گذشته بیش از ۲۰ نفر شهید شدند.

وی با بیان اینکه مسلمانان جهان در برابر این جنایت‌ها اقدامی نمی‌کنند، افزود: کسانی که از حقوق بشر دم می‌زنند چرا در برابر شهادت ۳۸ هزار نفر از مردم مظلوم غزه ساکت هستند؟

وی اضافه کرد: اگر «حرمله» حضرت علی اصغر(ع) را در آغوش مادرش شهید کرد، امروز هم کودکان مظلوم غزه توسط جنایتکاران صهیونیستی به خاک و خون کشیده می‌شوند و مسلمانان در برابر این جنایت‌ها باید وارد عمل شوند.

عضو مجلس خبرگان رهبری با تاکید بر اینکه صهیونیست‌ها از «حرمله»، «شمر»، «ابن زیاد» و «یزید» بدتر هستند، بیان کرد: جریان مقاومت، حزب‌الله لبنان و یمنی‌ها هم همچنان مقاومت می‌کنند و به صهیونیست‌ها ضربه می‌زنند.

آیت‌الله پورمحمدی افزود: یمنی‌ها دیشب به یکی از مراکز رژیم صهیونیستی حمله کردند و تعدادی را هم به هلاکت رساندند؛ قابل تامل اینکه گنبد آهنین رژیم جعلی هم نتواسنت پهبادهای یمنی‌ را شناسایی کند.

وی ادامه داد: سیدحسن نصرالله نیز روز عاشورا اعلام کرد که اگر اسراییل حمله زمینی را گسترش دهد و تانک‌هایش به لبنان وارد شود، همه آنها را به غنیمت می‌گیرد یا نابود می‌کند تا رژیم جعلی اسراییل محو شود.

نظر شما