شناسهٔ خبر: 67729891 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

امام جمعه موقت اهرم:

محرم و صفر فرصت فرهنگی برای تبیین گفتمان ایثار و شهادت است

بوشهر- امام جمعه موقت اهرم گفت: محرم و صفر فرصت بزرگ فرهنگی است تا تاریخ اسلام و گفتمان ایثار و شهادت در راه خدا به بهترین شکل برای مردم تبیین شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام اصغر صفری در خطبه‌های این هفته نماز جمعه اهرم ضمن تسلیت ایام سوگواری سرور و سالار شهیدان اباعبدالله الحسین (ع) و یاران باوفایش عنوان داشت: توسل و توجه به معارف دینی و اخلاقی به ویژه مکتب عاشورا، سپری محکم در برابر توطئه‌های شوم دشمنان است.

امام جمعه موفت اهرم تصریح کرد: حماسه بزرگ عاشورا یک روز در تاریخ نیست، بلکه یک مکتب است و حکمت‌ها و حکایات این نیمروز پرماجرا برای اهل فکر چندان پر رمز و راز است که هیچ تحقیق و تحلیلی نتوانسته همه را اقناع کند.

وی گفت: امام حسین (ع) با قیام خونین کربلا به انسان‌های مؤمن آموخت که وقتی اساس مکتب با خطر مواجه می‌شود در راه حفظ آن نباید از هیچ فداکاری دریغ کرد و می‌طلبد تا با تمام توان از آرمان‌های اسلام صیانت کرد.

وی اضافه کرد: محرم و صفر فرصت بزرگ فرهنگی است تا تاریخ اسلام و گفتمان ایثار و شهادت در راه خدا به بهترین شکل برای مردم تبیین شود.

امام جمعه موقت اهرم یادآور شد: امام حسین (ع) هدف اصلی قیام خود را تحقق امر به‌معروف و نهی از منکر در جامعه ذکر کرده و این نشان‌دهنده اهمیت موضوع است.

صفری خاطر نشان کرد: تاریخ انقلاب اسلامی گواه نقش پر رنگ مردم در بزنگاه‌های مختلف است که قدرت عظیمی به شتاب انقلاب اسلامی داده است و این مسأله در سخنان بنیانگذار جمهوری اسلامی و رهبر معظم انقلاب به کرات بیان شده است.

امام جمعه موقت اهرم یاد آور شد: رهبر معظم انقلاب با تاکید بر این مؤلفه مهم و اثر گذار مردم را یکی از ارکان بی بدیل در قدرت آفرینی دانسته و مردمی بودن را مبدأ و منشأ ثبات و اقتدار قلمداد کردند.

وی ادامه داد: مقام معظم رهبری مردمی بودن را خصوصیتی بسیار مهم و الگویی حقیقی برای همه مسئولان خواندند و بیان فرمودند رئیسی عزیز به مردم احترام می‌گذاشت و با حضور در میان مردم حقایق و نیازها را لمس می‌کرد و حل مشکلات و تأمین نیازهای توده‌های مردم را محور برنامه‌ها و اقدامات خود قرار دادند.

صفری افزود: مسأله مهم و حائز اهمیت دیگر اینکه برنامه‌های محدود به سران قوا نباشد و این همفکری و همکاری در میان سران قوا به زیر مجموعه‌های آنها و همه بخش‌ها ی قوا سه گانه تسری یابد و با اتکا به این مشارکت عمومی نتایج پر باری حاصل شود.

وی اضافه کرد: برنامه هفتم می‌تواند به عنوان یک موضوع محوری و مرکزی مورد توجه دولت چهاردهم و سایر قوا قرار گیرد و تماتم تلا ش ها حول این محور برای تحقق پیشرفت و عدالت حرکت به سوی ایران قوی در دستور کار قرار گیرد.

صفری بیان کرد: خوشبختانه یکی از نقاط مثبت و امید بخش در رویکردهای رئیس جمهور منتخب تاکید ایشان بر اجرای برنامه هفتم در تبلیغات انتخاباتی بوده که دغدغه مقام معظم رهبری گویای ضروری گفتمان سازی حرکت کشور مبتنی بر برنامه هفتم در جامعه و مطالبه اجرای دقیق و کامل این برنامه توسط معظم له بوده است

وی به آغاز هفته بهزیستی و ارائه خدمات به جامعه هدف اشاره و ضمن گرامی داشت این هفته اضافه کرد: خدمت گزاران در این مجموعه کسانی که در بهزیستی و مؤسسات خیریه خدمتگذار افراد معلول و بی سرپرست و بد سرپرست و همه کسانی که جامعه هدف این مجموعه هستند جای تقدیر و تشکر دارد

صفری ادامه داد: کار خدا پسندانه و بر اساس عاطفه و احساس و عشق ودل دادگی است که این بسیار مهم است برای خدا و سبب رضای الهی آن هم برای کسانی که معلولیت جسمی دارند و نیاز به درمان دارند.

نظر شما