شناسهٔ خبر: 67725857 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: قدسنا | لینک خبر

صلیب سرخ جهانی:

مراکز درمانی غزه در آستانه نابودی قرار دارند

سازمان صلیب سرخ جهانی اعلام کرد تمام مراکز درمانی و بهداشتی جنوب نوار غزه به دلیل شدت حملات ارتش رژیم صهیونیستی در آستانه نابودی قرار دارند.

صاحب‌خبر -

 

به گزارش خبرگزاری قدس (قدسنا) به نقل از منابع فلسطینی، ولیام شومبرگ رئیس یکی از کمیته فرعی صلیب سرخ جهانی اعلام کرد تعداد زیادی از قربانیان به بیمارستان‌ وابسته به این سازمان منتقل شده‌اند اما تمام مراکز درمانی و بهداشتی جنوب نوار غزه در آستانه نابودی قرار داشته و نمی‌توانند به کسانی که دچار مجروحیت شده‌اند و زندگی آنان تهدید می‌شود خدمت رسانی کنند.

 

وی افزود این سازمان یک بیمارستان صحرایی 60 تختخوابی در رفح دارد که حمله هوایی اشغالگران به منطقه المواصی در روز شنبه باعث شد 26 نفر از مجروحان این حادثه به این بیمارستان منتقل شوند که در میان آنها کودکانی مشاهده می‌شد که با ترکش مجروح شده بودند.

 

صلیب سرخ جهانی تاکید کرد هر حمله دیگری تعداد قربانیان را افزایش داده و پزشکان و پرستاران را مجبور به تصمیم‌گیری‌های سخت می‌نماید چرا که نیازمندی‌های پزشکی غیرنظامیان هم اکنون بسیار بیشتر امکانات موجود در نوار غزه است و چنین شرایطی باعث شده بیمارستان‌ها چندین بار تعطیل شوند.

 

این سازمان بین المللی افزود بیشتر بیماران چندین بار از منازل خود آواره شده‌اند و با مقدار کمی آب و غذا در مناطق مملو از جمعیت زندگی می‌کنند و همین شرایط آنها را در معرض ابتلا به بیماری‌های گوناگون قرار داده است. صلیب سرخ ادامه داد گروه‌های متخصص این سازمان در بیمارستان صحرایی رفح از  ماه می تاکنون 12 هزار مشاوره پزشکی و بیش از 500 عمل جراحی انجام داده‌اند.

 

 

نظر شما