شناسهٔ خبر: 67724891 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: فرارو | لینک خبر

بایدن کنار نمی‌کشد!؛ جهان را اداره خواهم کرد

رئیس‌جمهوری آمریکا به‌زودی پس از پایان کنوانسیون ملی جمهوری‌خواهان در میلواکی، اعلامیه مهمی درباره آینده سیاسی خود صادر کرده و تصمیم درباره ادامه حضور در رقابت‌های انتخاباتی را اعلام می‌کند.

صاحب‌خبر -

جو بایدن رئیس جمهور آمریکا در مصاحبه با شبکه خبری‌ای بی سی نیوز تاکید کرد: من قادر به انجام هر کاری می‌باشم و نه تنها در مبارزات انتخاباتی هستم بلکه جهان را اداره می‌کنم.

به گزارش ایرنا به نقل از‌ای بی سی نیوز، بایدن با بیان اینکه هر روز تحت ارزیابی مستمر پزشکان شخصی خود قرار می‌گیرد، گفت: من هر روز یک تست روانشناختی دارم و پزشکان من اگر چیزی اشتباه باشد، از گفتن آن به من دریغ نمی‌کنند.

بایدن در ادامه به مشکلات پیش آمده در جریان برگزاری مناظره با دونالد ترامپ رئیس جمهور سابق آمریکا در تاریخ ۲۷ ژوئن (۷ تیر) اشاره کرد و افزود: فهمیدم که حتی زمانی که من به پرسشی پاسخ می‌دادم و میکروفون او را خاموش کرده بودند، ترامپ همچنان فریاد می‌زد و اجازه دادم حواس من را پرت کند و بعد از آن متوجه شدم که دیگر کنترلی بر روی خودم ندارم.

به نوشته‌ای بی سی نیوز، این مصاحبه در کنار کارزار انتخاباتی بایدن در دو ایالت حساس ویسکانسین و پنسیلوانیا، بخشی از تلاش جدی بایدن برای تصحیح عملکردش در مناظره دشوار با ترامپ بود، اما ناامیدی‌های درون حزبی دموکرات‌ها همچنان در حال تشدید شدن است.

به گزارش ایرنا، باراک اوباما رئیس جمهور اسبق آمریکا در روز‌های اخیر به متحدان نزدیک خود در حزب دموکرات گفته است که شانس بایدن برای پیروزی در انتخابات آتی ریاست جمهوری ایالات متحده به شدت کاهش یافته است و او باید به طور جدی درباره ماندنش در کارزار انتخاباتی تصمیم بگیرد.

به این ترتیب تاکنون اوباما مهمترین عضو حزب دموکرات است که به گروه رو به رشد دموکرات‌هایی می‌پیوندد که به دنبال عملکرد فاجعه‌بار رئیس جمهور آمریکا در مناظره با دونالد ترامپ رئیس جمهور سابق آمریکا، خواستار کناره‌گیری بایدن از ادامه کارزار انتخاباتی هستند.

فشار‌ها بر رئیس جمهور آمریکا در حال افزایش است و چاک شومر رهبر اکثریت دموکرات در مجلس سنا و حکیم جفریس رهبر اقلیت دموکرات در کنگره آمریکا نیز در روز‌های اخیر با بایدن ملاقات کردند تا هشدار دهند که نامزدی او در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ آمریکا، شانس پیروزی حزب دموکرات در این انتخابات را تهدید می‌کند.

آمریکایی‌ها روز سه‌شنبه ۵ نوامبر ۲۰۲۴ (۱۵ آبان ماه ۱۴۰۳) برای انتخاب رئیس جمهور بعدی آمریکا به پای صندوق‌های رای می‌روند. برنده این انتخابات، دوره چهار ساله ریاست جمهوری را از ژانویه ۲۰۲۵ آغاز خواهد کرد.

دو نامزد اصلی انتخابات این دوره ریاست جمهوری آمریکا با مشکلات مختلفی مواجه هستند؛ بایدن به دلیل کهولت سن و ناتوانی آشکار جسمی و از سوی دیگر پرونده اتهامی علیه هانتر بایدن پسرش در میان رای دهندگان در حال از دست دادن محبوبیت خود است و دونالد ترامپ نیز هنوز با محکومیت‌های دوران قبلی ریاست جمهوری خود دست و پنجه نرم می‌کند.

نظر شما