شناسهٔ خبر: 67724753 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: شفقنا | لینک خبر

رضازاده در گفت‌وگو با شفقنا: «حاکمیت مرزهای داخلی افغانستان و پاکستان بیشتر دست اشرار و عوامل تروریستی افتاده است»

صاحب‌خبر -

شفقنا- عضو هیات رئیسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با اشاره به حضور تروریست ها در مرزهای کشور، گفت: حاکمیت در مرزهای افغانستان و پاکستان در دست دولت های این دو کشور نیست بلکه اشرار و عوامل تروریستی بیشتر بر مرزها حاکمیت دارند.

آقای یعقوب رضازاده در گفت‌وگو با خبرنگار شفقنا در رابطه با وضعیت امنیت مرزهای کشور، اظهار داشت:  جمهوری اسلامی ایران حدود 1950 کیلومتر مرز مشترک با کشورهای افغانستان و پاکستان دارید؛ به عبارت دیگر 5 استان خراسان جنوبی، خراسان رضوی، خراسان شمالی، سیستان و بلوچستان و حتی استان هرمزگان ما هم مرز با دو کشور افغانستان و پاکستان هستند و با توجه به شناختی که از این دو مرز دارم، متاسفانه، حاکمان افغانستان و پاکستان اشراف کامل به مرزهایشان ندارند.

وی ادامه داد: حاکمیت در مرزهای افغانستان و پاکستان در دست دولت های این دو کشور نیست و اگر باشد بسیار ضعیف است و حاکمیت بیشتر، در دست اشرار و عوامل تروریستی است و همچنین قاچاقچیان سلاح در حال تردد در مرزها هستند.

نیاز به تجهیزات مدرن برای حفظ امنیت مرزها داریم

آقای رضازاده نماینده مردم سلماس در مجلس شورای اسلامی گفت: هم نیروی زمینی ارتش و هم مرزبانی جمهوری اسلامی ایران و بسیج، تلاش زیادی برای حفظ امنیت مرزهای دارند و اشرافیت کامل بر مرزها صورت می گیرد اما چون توپوگرافی مرز به نوعی است که از نظر کنترل انسانی بسیار سخت می باشد، لذا نیاز به ابزار الکترونیکی، دوربین و تجهیزات مدرنی برای حفظ امنیت مرزها داریم.

سالانه چندین هزار اتباع افغانستان، پاکستان و بنگلادش وارد کشور می شوند

کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس ادامه داد: وزارت کشور، باید برنامه ریزی ویژه ای برای انسداد مرزهای جمهوری اسلامی ایران داشته باشد. درست است که بعضا از حفاظت فیزیکی و دوربین استفاده می کنیم ولی باعث نمی‌شود که بتوانیم جلوی تردد عوامل غیر مجاز را بگیریم در نتیجه شاهد هستیم که سالانه چندین هزار نفر از اتباع افغانستانی، پاکستانی و بنگلادشی به صورت قاچاق انسان وارد مرزهای کشور و حتی استان های مرکزی کشور شده اند.

آقای رضازاده خاطرنشان کرد: نیاز است این مساله مورد توجه مسوولان قرار گرفته و برنامه ریزی جدی در خصوص آن صورت بگیرد چراکه ممکن است در میان همین افرادی که به صورت قاچاق انسان وارد کشور می‌شوند، تروریست ها هم حضور داشته باشند.

نظر شما