شناسهٔ خبر: 67723599 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: حوزه | لینک خبر

معرفی کتاب؛ دولت و حقوق اقتصادی خانواده

حوزه/ خبرگزاری حوزه علمیه خراسان با همکاری مدیریت انتشارات این حوزه، در راستای ترویج فرهنگ کتاب و کتاب‌خوانی به معرفی کتاب دولت و حقوق اقتصادی خانواده پرداخت.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از مشهد، خبرگزاری حوزه علمیه خراسان با همکاری مدیریت انتشارات این حوزه، در راستای ترویج فرهنگ کتاب و کتاب‌خوانی که مورد تأکید مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) است، اقدام به معرفی آثار منتشر شده حوزه علمیه خراسان کرده است.

در سومین شماره از سلسله معرفی آثار منتشر شده حوزه علمیه خراسان، به کتاب دولت و حقوق اقتصادی خانواده، به قلم حجت‌الاسلام فرج‌الله هدایت نیا و با همکاری گروه پژوهشی خانواده، تعلیم‌ و تربیت و سبک زندگی اسلامی که در قالب طرح پژوهشی بوده و در سال ۱۴۰۲ به زیور طبع آراسته گردیده، پرداخته می‌شود.

موضوع کتاب حاضر، «اقتصاد خانواده از منظر حقوق عمومی» است که در علم حقوق، «اقتصاد خانواده» را با دو رویکرد متفاوت حقوق خصوصی و تعهـدات اقتصـادی دولـت در قبـال خانـواده موردمطالعه قـرار می‌دهند و در این اثر نویسنده سعی داشته تا به این دو رویکرد و ابعاد آن بپردازد.

در توضیح این دو رویکـرد می‌توان گفت: رویکرد نخسـت اقتصاد خانواده در حقوق خصوصی اسـت که در این حیطه می‌توان روابـط مالی زوجین و همچنین والدین و فرزندان را مورد بررسـی قرارداد که مباحثـی ماننـد مهریـه، نفقـه، جهیزیـه، اجرت‌المثل، نحلـه، و برخـی مباحـث دیگـر را نیز در بر دارد.

رویکـرد دوم کـه در این اثر به آن پرداخت شده است، «مناسـبات اقتصـادی» یـا «تعهـدات اقتصـادی» دولـت در قبـال خانـواده است، این مسئله از موضوعـات مهـم در فقـه و حقـوق خانـواده برشمرده می‌شود و ناامنی اقتصـادی خانـواده در جوامـع کنونـی از جمله مهم‌ترین مسائل پرداخته شده در این اثر است.

در بخشی از این اثر به «تعهدپذیـری دولـت در تأمین اقتصادی خانواده» اشاره شده است که از ظرفیت قابل‌توجهی در سـاماندهی مشـکلات خانـواده برخـوردار اسـت.

این کتاب متشکل از چهار بخش و مجموعاً دوازده فصل است که در این بخش‌ها مفهوم‌شناسی، ناامنی اقتصادی خانواده و تعهدات دولت در حقوق عمومی، قلمرو تعهد دولت در تأمین اقتصادی خانواده و منابع، شرایط و روش‌های تأمین اقتصادی خانواده موردبحث و بررسی قرار گرفته است.

علاقه‌مندان می‌توانند این کتاب را با ۳۰ درصد تخفیف از فروشگاه دائمی انتشارات حوزه علمیه خراسان، به نشانی میدان‌ده دی، بین خیابان امام خمینی (ره) ۳۲ و ۳۴ تهیه نمایند.

ساعت کار فروشگاه ۶:۳۰ الی ۱۸ است.

شماره تماس فروشگاه: ۰۵۱۳۲۰۰۸۶۰۹-۰۵۱۳۲۰۰۸۶۱۴

شماره تماس دفتر نشر: ۰۵۱۳۲۰۰۸۱۶۵

نظر شما