شناسهٔ خبر: 67723584 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

کاخ سفید خبر داد:

دیدار نتانیاهو با بایدن علی رغم ابتلای وی به کرونا

نخست وزیر رژیم صهیونیستی در سفر به واشنگتن با رئیس جمهور آمریکا دیدار خواهد کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از الجزیره، کاخ سفید از دیدار بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی و جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا در واشنگتن دی سی خبر داد.

بر این اساس، جان کربی، سخنگوی شورای امنیت ملی کاخ سفید در این باره اعلام کرد: علی رغم آنکه بایدن به دلیل ابتلاء به کرونا در حال طی کردن مراحل بهبودی خود است، وی هفته آینده میزبان نتانیاهو خواهد بود.

کربی خاطر نشان کرد: براساس برنامه ریزی های انجام شده قرار است نتانیاهو هفته آینده در کنگره آمریکا به ایراد سخنرانی بپردازد. ما به دنبال آن هستیم که در زمان حضور نخست وزیر اسرائیل در واشنگتن دی سی وی با بایدن نیز ملاقات داشته باشد.

سخنرانی نتانیاهو در کنگره به درخواست رهبران حزب جمهوریخواه انجام می‌شود. با این حال، دموکرات‌ها نیز از این دعوت استقبال کرده‌اند.

سخنرانی نخست وزیر رژیم صهیونیستی در کنگره در حالی انجام خواهد شد که چاک شومر، رهبر دموکرات‌های سنا نتانیاهو را یکی از موانع صلح و رسیدن به توافق در مذاکرات معرفی کرده بود؛ موضوعی که با حمایت بایدن نیز همراه شده بود.

لابی قدرتمند صهیونیست در آمریکا که آیپک تنها بخشی از آن محسوب می‌شود دلیل اصلی استقبال سیاستمداران آمریکایی از مقامات صهیونیست در این کشور است. انتخابات ریاست جمهوری در حالی در ماه نوامبر برگزار می‌شود که نقش حامیان مالی کارزارهای انتخاباتی در این مسئله بسیار پررنگ است.

نظر شما