شناسهٔ خبر: 67723341 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

استاندار تهران:

امام حسین(ع) در روز عاشورا با خداوند معامله کرد

دماوند- استاندار تهران گفت: امام حسین(ع) در روز عاشورا با خداوند معامله کرد و این معامله با خداوند، یک امر ماندگار را رقم زده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، علیرضا فخاری بعد از ظهر پنجشنبه در حاشیه مراسم سوگواری امام حسین (ع) در دماوند گفت: عاشورا یک مکتب است و پدیدآورندگان این واقعه عناصر اصلی مکتب عاشورا هستند.

استاندار تهران اضافه کرد: نهضت امام حسین (ع) در قالب این مکتب در تمامی ابعاد زندگی، از جمله معنا، انسانیت، اخلاق، دینداری، ولایت‌پذیری و سازندگی بشریت، تأثیرگذار است.

وی علت تداوم و اوج‌گیری مراسم عزاداری عاشورا را حضور خلوص در عمل و نیت امام حسین (ع) و یاران ایشان دانست و گفت: این معامله با خداوند، یک امر ماندگار را رقم زده است.

استاندار تهران اضافه کرد: در طول تاریخ، این پدیده بزرگ انسانی، اخلاقی و دینی نه تنها کاهش نیافته، بلکه زمینه‌ساز سازندگی انسان در دوران مختلف بوده است.

فخاری گفت: امروز شاهد هستیم که این موضوع اختصاص به مسلمانان و شیعیان ندارد و در همه‌ی ادیان به احترام امام حسین (ع) قیام می‌کنند.

وی بیان کرد: حریت، آزادگی، منش و اخلاق صحیح و حقیقت دین و دینداری که امام حسین (ع) برای آن جان خود را فدا کرد، این مراسم سوگواری را تا به امروز پرشور نگه داشته است.

نظر شما