شناسهٔ خبر: 67722462 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: حوزه | لینک خبر

نماینده مجلس شورای اسلامی:

بی سوادی قرآنی در کشور بر طرف شود

حوزه / نماینده مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه باید مجلس حمایت های لازم در توسعه فعالیت های قرآنی داشته باشد، تأکید کرد: باید برنامه های قرآنی را در کشور توسعه دهیم و بی سوادی قرآنی در کشور بر طرف کنیم.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از مشهد، حجت الاسلام و المسلمین نصر الله پژمانفر نماینده مردم مشهد و کلات در استان خراسان رضوی، امروز در آئین رونمایی از کتاب حفظ ماندگار (قرآن کریم) و آغاز طرح حفظ تصویری قرآن کریم در سالن شهدای وحدت گفت: ایران اسلامی با تمسک به قرآن کریم و ائمه (علیهم السلام) در مقابل هجمه های گسترده غرب ایستادگی می کند.

وی بیان اینکه امروز تقابل گسترده ای در جهان بین حق و باطل وجود دارد، افزود: انقلاب اسلامی نشان داد که تنها راه برون رفت از بحران های پیش رو مسیر قرآن و اهل بیت (علیهم السلام) و دعوت به دین است، امروز موج اسلام خواهی در دنیا به برکت انقلاب اسلامی گسترده شده است و مخاطبان فراوانی را جذب کرده است.

حجت الاسلام و المسلمین پژمانفر خاطر نشان کرد: قبل از حضور در مجلس شورای اسلامی، در بخش بین الملل جامعه المصطفی فعالیت داشتم؛ امروز در کشورهای آسیایی، آمریکایی و استرالیا موج گرایش به اسلام و قرآن افزایش پیدا کرده است.

وی با بیان اینکه محتوای اصلی انقلاب اسلامی انس و تمسک به اهل بیت (علیهم السلام) است، تصریح کرد: باید تلاش کنیم مسیر الهی و تمسک به ائمه اطهار (علیهم السلام) را در همه فعالیت ها و زوایای مختلف زندگی خود حفظ کنیم.

وی با اشاره به اهمیت توسعه فعالیت های قرآنی در کشور افزود: در کشور ایران باید نهضت انس با قرآن کریم صورت گیرد همان طور که رهبر معظم انقلاب اسلامی فرمودند باید 10 میلیون حافظ قرآن کریم داشته باشیم، درواقع به عنوان یک امر ضروری فعالیت های قرآنی در باید کشور توسعه پیدا کند.

نماینده مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه باید مجلس حمایت های لازم در توسعه فعالیت های قرآنی داشته باشد، تأکید کرد: برنامه های قرآنی را در کشور توسعه داده و بی سوادی قرآنی را در کشور بر طرف کنیم، هرکسی در جمهوری اسلامی ایران زندگی می کند باید بتواند مهارت روان خوانی قرآن کریم را داشته باشد.

وی با بیان اینکه در آموزش پرورش بیش از 720 ساعت در دوران 12 ساله برای دانش آموزان آموزش قرآن کریم برگزار می شود، افزود: متاسفانه خروجی این 12 سال در عرصه قرآنی ضعیف است دانش آموزان فارغ التحصیل مهارت روان خوانی قران کریم را ندارند.

وی خاطر نشان کرد: نباید در عرصه توسعه قرآنی منتظر نهادها و موسسات رسمی بود بلکه نهادهای مردمی وفعالیت های مردمی در توسعه معارف قرآنی نقش موثری دارند.

شایان ذکر است: آئین رونمایی از کتاب حفظ ماندگار (قرآن کریم) و آغاز طرح حفظ تصویری قرآن کریم با حضور ۱۶۰ قرآن آموز دختر و پسر از مشهد و سراسر کشور و با حضور خانواده آنها و همچنین ۴۰۰ نفر از خانواده های قرآنی در تالار شهدای وحدت واقع در بوستان وحدت برگزار شد.

در این مراسم خانواده های شهدای وحدت، دفاع مقدس و مدافع حرم از جمله شهید شوشتری، قوچانی، بسکابادی، محرابی نیز حضور داشتند.

نظر شما