شناسهٔ خبر: 67721589 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: رویدادایران | لینک خبر

از کاهش کسری بودجه مصر تا کویت به دنبال حفاری 6 چاه در دریا از کاهش کسری بودجه مصر تا کویت به دنبال حفاری 6 چاه در دریا

عکاظ عربستان: رایزنی بن سلمان با پوتین والسودانى ولیعهد سعودی در تماس تلفنی با رئیس جمهور روسیه، تقویت و توسعه همکاری های دوجانبه را بررسی کرد. محمد بن سلمان بن عبدالعزیز ولیعهد عربستان و ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه، علاوه بر روابط دوجانبه برخی از مسائل مورد اهتمام مشترک را نیز با یکدیگر بررسی

صاحب‌خبر -

عکاظ عربستان:

رایزنی بن سلمان با پوتین والسودانى

ولیعهد سعودی در تماس تلفنی با رئیس جمهور روسیه، تقویت و توسعه همکاری های دوجانبه را بررسی کرد.

محمد بن سلمان بن عبدالعزیز ولیعهد عربستان و ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه، علاوه بر روابط دوجانبه برخی از مسائل مورد اهتمام مشترک را نیز با یکدیگر بررسی کردند.

بن سلمان در این گفتگو بر گسترش روابط دوجانبه بین دو کشور و راه های توسعه آن در زمینه های مختلف تاکید کرد.

همچنین  محمد شیاع السودانی نخست وزیر عراق و محمد بن سلمان هم تحولات منطقه و مسائل مورد اهتمام دو طرف را مورد بحث و بررسی قرار دادند.

در این تماس همچنین تعدادی از مسائل مورد علاقه مشترک به ویژه جنبه های سیاسی، اقتصادی و توسعه مورد بررسی قرار گرفت و دو طرف بر حرکت به سمت و سوی دستیابی به یکپارچگی و منافع متقابل بین دو کشور برادر تاکید کردند.

 

خبرگزاری رسمی عراق: 

ثبت بیش از 95 میلیون مکالمه در دهه محرم در کربلا

سازمان رسانه ها و ارتباطات عراق از برقراری بیش از 95 میلیون مکالمه و مصرف سه میلیون گیگابایت اینترنت از طریق شبکه های اجتماعی در 10روز اول ماه محرم در استان کربلا خبر داد.

علی الموید، رئیس سازمان رسانه ها و ارتباطات عراق اعلام کرد، تعداد کاربران خدمات تلفن همراه در استان کربلا در 10 روز اول ماه محرم بالغ بر 24 میلیون و 563 هزار مشترک بود که از این تعداد 23 میلیون و 256 هزار مشترک داخلی و یک میلیون و 306 هزار مشترک بین المللی بود.

این بیانیه افزود: در این مدت زائران عاشورا و کاربران شبکه همراه 95 میلیون و 536 هزار تماس تلفنی موفق داشته و  46 میلیون و 622 هزار پیامک مبادله کرده اند.

اسپوتنیک: 

کاهش کسری بودجه مصر

احمد کجوک، وزیر دارایی مصر از کاهش کسری بودجه کشور در سال مالی 2023/2024 خبر داد. وی گفت که کسری بودجه مصر به حدود 505 میلیارد جنیه رسید در حالی که در سال مالی گذشته، حدود 610 میلیارد جنیه بود.

کجوک در نشست هیئت دولت توضیح داد که مازاد اولیه بودجه 857 میلیارد جنیه بود و این در حالی است که مازاد اولیه بودجه سال مالی گذشته حدود 164 میلیارد جنیه بود.

وزیر دارایی مصر بر تداوم تلاش ها برای بهبود ساختار هزینه ها در کشور تاکید کرد و گفت که بدهی های کشور هنوز بالاست و دولت در راستای کاهش آن در تلاش است.

 

الخلیج اونلاین: 

کویت به دنبال حفاری 6 چاه اکتشافی در دریا

شرکت نفت کویت اعلام کرد ک قصد دارد 6 چاه اکتشافی در مرحله کنونی در منطقه دریایی خود حفاری کند.

این شرکت در بیانیه ای اعلام کرد که سکوی حفاری دریایی خود را به بخش جدیدی برای حفاری چاه های اکتشافی در منطقه دریایی «جزه» منتقل کرده است. پیشتر شرکت نفت کویت موفق شده بود، میدان دریایی «النوخذه» را کشف کند.

این شرکت توضیح داد که منطقه «جزه» یکی از 4 بخش مورد هدف برای حفاری اکتشافی است که طی آن لایه های عصر کرتاسه و عصر ژوراسیک در منطقه دریایی کویت کشف خواهد شد.

پیشتر سازمان نفت کویت از کشف ذخایر نفت عظیم در میدان دریایی «النوخذه» در شرق جزیره فیلکای کویت با ذخایر حدود 3.2 میلیارد معادل بشکه نفت خبر داده بود.

 

العربی الجدید: 

مصر 720 هزار تن گندم از روسیه خرید

اداره کل تامین کالاهای مصر اعلام کرد 770 هزار تن گندم را که عمدتاً گندم متعلق به روسیه است در قالب یک تلاش بین المللی خریداری کرد.

خرید این میزان گندم پس از کاهش قیمت گندم روسیه و تلاش قاهره برای کاستن از خرید گندم با هدف خودکفایی این کشور در سال مالی 2024-2025 صورت می گیرد و بزرگترین خرید مصر از سال 2022 به شمار می آید.

اداره کل تامین کالاهای مصر که مسئول خرید دولتی غلات در این کشور است، اعلام کرد این خریدها شامل 50 هزار تن گندم بلغارستان و 720 هزار تن گندم روسیه با کمترین قیمت ممکن است.

 

منبع: sharghdaily-937390

نظر شما