شناسهٔ خبر: 67717645 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه دنیای‌اقتصاد | لینک خبر

راهکار جایگزین انتقال ذرت اوکراین/این بندر به داد کی‌یف رسید

اکوایران : بندر دویسبورگ آلمان، که بزرگترین بندر خشک در جهان محسوب می‌شود، آمادگی خود را برای انتقال ذرت اوکراین به سایر کشورها اعلام کرد.

صاحب‌خبر -

اوکراین که یکی از بزرگترین تولیدکنندگان غلات در جهان شناخته می‌شود، پس از آغاز جنگ با روسیه با چالش‌های متعددی در زمینه صادرات روبرو شد.

محدودیت‌های اعمال شده بر این کشور، دسترسی به بنادر و مسیرهای صادراتی را دشوار کرد و این امر موجب شد تا اوکراین برای بازگشت به بازار صادراتی به فکر مسیرهای جدید باشد. پیش از این رومانی اعلام کرده که پایانه ترانزیت محصولات کشاورزی به ویژه غلات در مرز مشترک با اوکراین را راه اندازی کرده است.

براساس داده‌های انجمن غلات ایران و به نقل از «splash۲۴۷»؛ با توجه به اینکه شهر بندری اودسا یکی از اهداف اصلی حمله روسیه به اوکراین بوده، این کشور جنگ‌زده ناگزیر به یافتن مسیرهای جایگزینی برای جابجایی ذرت است

از همین روی، راهکار جایگزین برای انتقال ذرت اوکراین توسط آلمان از طریق بندر دویسبورگ معرفی شد. در طرح جدید، حمل و نقل محموله توسط شرکت Rhenus Port Logistics Rhein-Ruhr تسهیل و تجهیزات ویژه برای انتقال محموله‌های غلات اوکراین از طریق پایانه ۴ بندر دویسبورگ فراهم می‌شود.

این طرح شامل جابجایی ذرت با قطار در مسیر راه آهن از طریق اوکراین، لهستان و آلمان است. ذرت در واگن‌های غلات به شهر مرزی اوکراین موستیسکا منتقل و در آنجا به کانتینرهای استاندارد اتحادیه اروپا برای محموله‌های عمومی جابجا می‌شود.

در مرز لهستان و اوکراین، محموله‌ها با مهر و موم‌های مخصوص ردیابی GPS مسدود و سپس در مرز آلمان و لهستان برداشته می‌شوند. پس از ورود به دویسبورگ، ذرت به طور مستقیم از کانتینرها به کشتی های داخلی منتقل خواهد شد.

این مسیر جایگزین برای حمل و نقل ذرت، وضعیت بازار غلات و همچنین جنگ در اوکراین را در نظر گرفته و به محدودیت‌های ترانزیت و واردات غلات در اروپا پایبند است.

برچسب‌ها:

نظر شما