شناسهٔ خبر: 67716642 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: شفقنا | لینک خبر

وزارت دفاع ترکیه: ظرف یک هفته 72 تروریست را از پای درآوردیم

صاحب‌خبر -

شفقنا- وزارت دفاع ترکیه تاکید کرد که در جریان عملیات ضد تروریستی نیروهای این کشور از جمله در عراق و سوریه، ظرف یک هفته بیش از 70 تن از پای درآمدند.

به گزارش شفقنا، بخش عربی خبرگزاری «آناتولی» ترکیه (AA) بعد از ظهر امروز (پنج شنبه) در پایگاه اینترنتی خود نوشت که سرهنگ «زکی آکتورک»، مشاور رسانه و روابط عمومی وزارت دفاع این کشور در یک کنفرانس مطبوعاتی اعلام کرد که در جریان عملیات نیروهای کشورش علیه «سازمان های تروریستی» طی هفت روز اخیر، 72 تن از عناصر آنها از پای درآمدند.

سرهنگ آکتورک در این کنفرانس مطبوعاتی در شهر آنکارا، پایتخت ترکیه همچنین توضیح داد که عناصر مذکور در جریان عملیات نیروهای کشورش علیه سازمان های تروریستی و در راس آنها حزب کارگران کردستان (پ.ک.ک)، یگان های مدافع خلق (ی.پ.گ)، داعش و جنبش «فتح الله گولن» از جمله در شمال عراق و شمال سوریه هدف قرار گرفتند.

این مقام وزارت دفاع ترکیه ضمن اعلام این که در هفته گذشته دو تن از عناصر حزب کارگران کردستان پس از فرار از اردوگاه های این حزب در شمال عراق، خود را تسلیم نیروهای مرزبانی کشورش کردند، تاکید کرد که در مدت مذکور همچنین 340 نفر از جمله چهار تن از عناصر یک سازمان تروریستی هنگام تلاش برای عبور غیر قانونی از مرزهای ترکیه دستگیر شدند و از ورود غیر قانونی 863 تن دیگر به این کشور نیز جلوگیری به عمل آمد.

مشاور رسانه ای و روابط عمومی وزارت دفاع ترکیه همچنین خاطر نشان ساخت که نیروهای نظامی این کشور از آغاز سال جاری میلادی تاکنون هزار و 427 عنصر تروریستی شامل 681 نفر در شمال عراق و 746 تن دیگر در شمال سوریه را از پای درآوردند.

سرهنگ آکتورک در رابطه با وضعیت سرزمین های فلسطینی که شاهد جنگ ویرانگر رژیم صهیونیستی است نیز عنوان کرد: اسرائیل که باعث ناآرامی و بی ثباتی در منطقه می شود، باید بی درنگ به ظلم و ستم خود پایان دهد و با آتش بس دائمی (در نوار غزه) موافقت کند.

خبر اصلی را در آناتولی ببینید

نظر شما