شناسهٔ خبر: 67716176 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: شفقنا | لینک خبر

موسسه نفت کویت: امسال کار حفاری و ساخت و ساز در میدان الدره (آرش) را آغاز می‌کنیم

صاحب‌خبر -

شفقنا- مدیرعامل موسسه نفت کویت از تصمیم کشورش برای آغاز کار در یک میدان گازی مورد مناقشه با ایران بدون انتظار ترسیم مرزهای دریایی دو کشور خبر داد.

به گزارش شفقنا، وبسایت اقتصادی «ارقام» عربستان سعودی ظهر امروز (پنج شنبه) در پایگاه اینترنتی خود نوشت که بنا بر اعلام شیخ «نواف سعود الصباح»، مدیرعامل موسسه نفت کویت (KPC)، کشورش به روز رسانی مطالعات مهندسی مربوط به میدان گازی «الدره» یا همان «آرش» در شمال خلیج فارس را تا پایان فصل تابستان کنونی تکمیل کرده و پس از آن نیز کار واقعی در این میدان را پیش از پایان سال 2024 میلادی آغاز خواهد کرد.

مدیرعامل موسسه نفت کویت در گفت و گو با خبرگزاری «رویترز» در رابطه با میدان گازی آرش اظهار داشت: ما همچنان روی برنامه تعیین شده برای آن قرار داریم. به روز رسانی مطالعات مهندسی را به پایان می رسانیم سپس شروع به اقدامات حفاری و احداث تاسیسات می کنیم.

شیخ الصباح ضمن اعلام این که کویت پیش از پایان سال جاری میلادی به توان تولید 3.2 میلیون بشکه نفت در روز خواهد رسید سپس آن را در سال 2035 به چهار میلیون بشکه افزایش خواهد داد، تاکید کرد که موسسه نفت کشورش تصمیم دارد طی پنج سال آینده هفت میلیارد دینار (22.92 میلیارد دلار) را برای عملیات تولید نفت هزینه کند.

مدیرعامل موسسه نفت کویت همچنین خاطر نشان ساخت که این موسسه به دنبال «ارزان ترین تأمین مالی» برای پروژه های خود است و در تأمین مالی آنها نیز ترکیبی از خود تأمین مالی، دریافت وام و ورود به شراکت با شرکای دیگر را در پیش خواهد گرفت.

خبر اصلی را در ارقام ببینید

نظر شما